Pasażerowie z niepełnosprawnością
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla osób z niepełnosprawnością w biurach podróży TUI
Trafny wybór oferty dla osoby z niepełnosprawnością to gwarancja w pełni udanych wakacji. Odpowiednia organizacja podróży jeszcze przed wyjazdem pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek w miejscu wypoczynku i umożliwi czerpanie pełnej satysfakcji z urlopu
Rezerwacja hotelu
Hotel, do którego wyjeżdża osoba z niepełnosprawnością ruchową, musi być przystosowany tak, aby można się było swobodnie poruszać po jego terenie.
Coraz więcej hoteli posiada infrastrukturę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnością. Wczesna rezerwacja takiego hotelu zagwarantuje przydzielenie odpowiedniego pokoju z niezbędnymi udogodnieniami.
W naszej ofercie znajdują się hotele, które posiadają specjalne wyposażenie takie jak: odpowiednio przygotowane pokoje, rampy, windy, szerokie drzwi, niskie szafki, większe łazienki z prysznicami itp. TUI wraz z hotelarzami dokładają wszelkich starań, aby uwzględnić szczególne życzenia klientów dotyczących hotelu oraz jego infrastruktury.
Podróż samolotem
Osoby posiadające stałą lub czasową ograniczoną sprawność ruchową, kłopoty z widzeniem lub ze słuchem lub inną formę niepełnosprawności, mają prawo do specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy i linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom z niepełnosprawnością bezpłatnej pomocy oraz zapewnienia im odpowiednich udogodnień, co wynika z przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006). W zależności od potrzeb pasażerów usługa zapewnia asystę od punktu zgłoszenia poprzez procedury odprawy i kontroli aż do momentu zajęcia miejsca w samolocie.
Osoby z niepełnosprawnością mogą liczyć na:
- pomoc osoby upoważnionej podczas odprawy, kontroli bezpieczeństwa, wejścia na pokład;;
- pierwszeństwo przy odprawie i kontroli bezpieczeństwa;
- pomoc w salach odlotowych (podawanie dokładnych informacji o komunikatach o odlotach, opóźnieniach, numerach gate’u etc.);
- bezpłatny transport wózka inwalidzkiego.
Taka sama pomoc oferowana jest podczas przylotu na lotnisko docelowe.
W każdym porcie jest możliwość zamówienia asysty dla osoby z niepełnosprawnością. W celu zgłoszenia asysty na lotnisku prosimy o kontakt z punktem, w którym zakupili Państwo wyjazd.
Zgłoszenie podróży osoby z niepełnosprawnością nie później niż 5 dni przed planowanym wylotem pomoże zagwarantować realizację usługi w wymaganym czasie. Natomiast zgłoszenie potrzeby asysty bezpośrednio na lotnisku może spowodować konieczność dłuższego oczekiwania na pomoc. Procedura asysty opisana jest na stronie internetowej danego lotniska.
Dokładnych informacji udzielają porty lotnicze:
Warszawa Lotnisko Okęcie
Lotnisko Warszawa-Modlin
Lotnisko Łódź
Lotnisko Poznań-Ławica
Lotnisko Kraków-Balice
Lotnisko Katowice-Pyrzowice
Lotnisko Gdańsk
Lotnisko Wrocław-Strachowice
Lotnisko Bydgoszcz
Lotnisko Lublin
Lotnisko Rzeszów-Jasionka
Lotnisko Szczecin-GoleniówSzczegółowych informacji udzielają również linie lotnicze:
LOT – Polskie Linie Lotnicze LOT
ENT – Enter Air
RR - Ryanair
TVP/QS – Travel Service/Smartwings
XQ – SunExpress
AMQ – Blue Panorama
BUC – Bulgarian Air Charter
CAI – CorendonREZERWACJA MIEJSC W SAMOLOCIE
Nie zawsze istnieje możliwość zarezerwowania danego miejsca w samolocie, w związku z czym prosimy o wyrozumiałość. Ze względów bezpieczeństwa linia lotnicza nie wyraża zgody na zajmowanie miejsc przez osoby z niepełnosprawnością w pierwszych rzędach i przy wyjściach awaryjnych.
TRANSFER DO HOTELU
Osoby z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku inwalidzkim nie mogą skorzystać z transportu autobusem, który ze względy na konstrukcje techniczne i bezpieczeństwo nie może być przeznaczony do ich transportu. W celu zarezerwowania transferu specjalnego należy skontaktować się z punktem sprzedaży, w którym rezerwacja była zakładana.
Jednocześnie działając zgodnie z dyspozycją art. 10 ust.2 Rozporządzenia 181/2011, TUI Poland Sp. z o.o. wskazuje, iż osoby z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku inwalidzkim mogą wedle swojego wyboru zorganizować taki transport samodzielnie na swój koszt bądź zlecić TUI Poland Sp. z o.o. organizację takiego transportu (o ile jest to możliwe) za dodatkową opłatą. O kosztach zorganizowania transportu dla osoby niepełnosprawnością ruchową poruszającej się na wózku inwalidzkim TUI Poland Sp. z o.o. zobowiązuje się poinformować przed zawarciem umowy, w przypadku gdy podczas zawierania umowy zostanie wskazane, iż uczestnikiem wyjazdu jest osoba z niepełnosprawnością ruchową poruszająca się na wózku inwalidzkim.