Pasażerowie z niepełnosprawnością

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla osób z niepełnosprawnością w biurach podróży TUI

Trafny wybór oferty dla osoby z niepełnosprawnością to gwarancja w pełni udanych wakacji. Odpowiednia organizacja podróży jeszcze przed wyjazdem pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek w miejscu wypoczynku i umożliwi czerpanie pełnej satysfakcji z urlopu

Rezerwacja hotelu

Hotel, do którego wyjeżdża osoba z niepełnosprawnością ruchową, musi być przystosowany tak, aby można się było swobodnie poruszać po jego terenie.
Coraz więcej hoteli posiada infrastrukturę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnością. Wczesna rezerwacja takiego hotelu zagwarantuje przydzielenie odpowiedniego pokoju z niezbędnymi udogodnieniami.
W naszej ofercie znajdują się hotele, które posiadają specjalne wyposażenie takie jak: odpowiednio przygotowane pokoje, rampy, windy, szerokie drzwi, niskie szafki, większe łazienki z prysznicami itp. TUI wraz z hotelarzami dokładają wszelkich starań, aby uwzględnić szczególne życzenia klientów dotyczących hotelu oraz jego infrastruktury.

Podróż samolotem

Osoby posiadające stałą lub czasową ograniczoną sprawność ruchową, kłopoty z widzeniem lub ze słuchem lub inną formę niepełnosprawności, mają prawo do specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy i linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom z niepełnosprawnością bezpłatnej pomocy oraz zapewnienia im odpowiednich udogodnień, co wynika z przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006). W zależności od potrzeb pasażerów usługa zapewnia asystę od punktu zgłoszenia poprzez procedury odprawy i kontroli aż do momentu zajęcia miejsca w samolocie.

Osoby z niepełnosprawnością mogą liczyć na:

  • pomoc osoby upoważnionej podczas odprawy, kontroli bezpieczeństwa, wejścia na pokład;;
  • pierwszeństwo przy odprawie i kontroli bezpieczeństwa;
  • pomoc w salach odlotowych (podawanie dokładnych informacji o komunikatach o odlotach, opóźnieniach, numerach gate’u etc.);
  • bezpłatny transport wózka inwalidzkiego.
    • Taka sama pomoc oferowana jest podczas przylotu na lotnisko docelowe.

      W każdym porcie jest możliwość zamówienia asysty dla osoby z niepełnosprawnością. W celu zgłoszenia asysty na lotnisku prosimy o kontakt z punktem, w którym zakupili Państwo wyjazd.

      Zgłoszenie podróży osoby z niepełnosprawnością nie później niż 48 godzin przed planowanym wylotem pomoże zagwarantować realizację usługi w wymaganym czasie. Natomiast zgłoszenie potrzeby asysty bezpośrednio na lotnisku może spowodować konieczność dłuższego oczekiwania na pomoc. Procedura asysty opisana jest na stronie internetowej danego lotniska.

      Dokładnych informacji udzielają porty lotnicze:

      Warszawa Lotnisko Okęcie
      Lotnisko Warszawa-Modlin
      Lotnisko Łódź
      Lotnisko Poznań-Ławica
      Lotnisko Kraków-Balice
      Lotnisko Katowice-Pyrzowice
      Lotnisko Gdańsk
      Lotnisko Wrocław-Strachowice
      Lotnisko Bydgoszcz
      Lotnisko Lublin
      Lotnisko Rzeszów-Jasionka
      Lotnisko Szczecin-Goleniów

      Szczegółowych informacji udzielają również linie lotnicze:

      LOT – Polskie Linie Lotnicze LOT
      ENT – Enter Air
      RR - Ryanair
      TVP/QS – Travel Service/Smartwings
      XQ – SunExpress
      AMQ – Blue Panorama
      BUC – Bulgarian Air Charter
      CAI – Corendon

      REZERWACJA MIEJSC W SAMOLOCIE

      Nie zawsze istnieje możliwość zarezerwowania danego miejsca w samolocie, w związku z czym prosimy o wyrozumiałość. Ze względów bezpieczeństwa linia lotnicza nie wyraża zgody na zajmowanie miejsc przez osoby z niepełnosprawnością w pierwszych rzędach i przy wyjściach awaryjnych.

      TRANSFER DO HOTELU

      Osoby z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku inwalidzkim nie mogą skorzystać z transportu autobusem, który ze względy na konstrukcje techniczne i bezpieczeństwo nie może być przeznaczony do ich transportu. W celu zarezerwowania transferu specjalnego należy skontaktować się z punktem sprzedaży, w którym rezerwacja była zakładana.
      Jednocześnie działając zgodnie z dyspozycją art. 10 ust.2 Rozporządzenia 181/2011, TUI Poland Sp. z o.o. wskazuje, iż osoby z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku inwalidzkim mogą wedle swojego wyboru zorganizować taki transport samodzielnie na swój koszt bądź zlecić TUI Poland Sp. z o.o. organizację takiego transportu (o ile jest to możliwe) za dodatkową opłatą. O kosztach zorganizowania transportu dla osoby niepełnosprawnością ruchową poruszającej się na wózku inwalidzkim TUI Poland Sp. z o.o. zobowiązuje się poinformować przed zawarciem umowy, w przypadku gdy podczas zawierania umowy zostanie wskazane, iż uczestnikiem wyjazdu jest osoba z niepełnosprawnością ruchową poruszająca się na wózku inwalidzkim.
      TUI Poland Sp. z o.o. jednocześnie wskazuje, iż w sytuacji, gdy podczas dokonywania rezerwacji zostanie wskazane, iż uczestnikiem wyjazdu jest osoba z niepełnosprawnością ruchową poruszająca się na wózku inwalidzkim, z uwagi na niemożność świadczenia takiej osobie usługi transferu na trasie lotnisko-hotel-lotnisko, TUI Poland Sp. z o.o. zwróci koszt transferu standardowego zawartego w cenie imprezy turystycznej.