Goście cenią ten hotel za...
- Lokalizacja
- Jakość noclegu
- Pokoje
- Czystość
- Obsługa
- Wartość
Hotel Süral Saray - informacje
Najpopularniejsze udogodnienia:
- Piaszczysta plaża
- Hotel 16+
- Spa
- Kryty basen
- TUI Service Center 24/7 + aplikacja TUI
- Wybór Roku w portalu TripAdvisor
Położenie:
- ok. 9 km od centrum Side
- ok. 12 km od Manavgat; przed hotelem znajduje się postój taksówek oraz przystanek lokalnej komunikacji
- bezpośrednio przy plaży
- czas dojazdu z lotniska ok. 60 min
- Lokalizacja
- Jakość noclegu
- Pokoje
- Czystość
- Obsługa
- Wartość
- Wiesław M2025-10-25
Na plus: 1).Hotel 16+, gruntownie odnowiony i wyremontowany 2 lata temu, urządzony bardzo gustownie, nowocześnie i funkcjonalnie. Czytając opinie, należy wziąć pod uwagę z jakiego okresu czasu są one, mogą niesłusznie zaniżać średnią ocen (np na wakacje kropka pl). W Polsce tylko na TUI są aktualne zdjęcia po remoncie.Transfer z hotelu to około 1 godzina. 2).Komfortowe, urządzone w dobrym stylu pokoje, wino, owoce i list powitalny od kierownika hotelu na dzień dobry w pokoju. Czystosc i jakość sprzątania bez zarzutu. Fajne rozwiązanie w postaci dotykowego panelu sterującego oświetleniem i klimatyzacja w korytarzu i przy łóżku. Duży wybór kanałów TV (polskie 2). Tip w postaci 20 euro przy zameldowaniu - lepszy pokój z widokiem na morze. 3).Hotelowy Boy mówiący dobrze po polsku, udzielający wyczerpujących informacji o hotelu przy zameldowaniu (imienia nie pamiętam). Obsługa recepcji bez zarzutu - miła i konkretna. 4).Bardzo dobry poziom obsługi barowej i smaczne drinki na bazie importowanych alkoholi, drogie alkohole w all inclusive bez dopłat, spory wybór, bez kombinowania. 5).Miła, spokojna atmosfera w hotelu, nastrojowa muzyka, Pani grająca na fortepianie w lobby, czysto, pachnąco. Sporo miejsc siedzących w obrębie lobby. Poziom top. 6).Piękna, piaszczysta, szeroka plaża z łagodnym wejściem i dużą ilością leżaków, z których dostępnością nie ma żadnego problemu. Po drodze na plażę budka ze swiezymi, krojonymi owocami w ramach all. Zadbana strefa zieleni tuż przy plaży z leżakami i hamakami wśród palm. 7).Obsługa kelnerska/barmani: kulturalni, mili i uśmiechnięci, donoszą napoje do posilkow. Nie spotkałem się z żadnym przejawem dyskryminacji ze względu na narodowość ani z jakąkolwiek nie uprzejmością. Naprawdę widać bardzo zaangażowanie i ciężką pracę u wszystkich. Bardzo miła i kontaktowa animatorka (niskiego wzrostu, nie pamiętam imienia). Szacunek za tyle empatii i cierpliwości do gości. 8).W pobliżu hotelu niewielki bazar, postój taksówek tuż na przeciw i market Migros (niestety ceny na ogół wyższe niż w PL) w odległości 5 min piechotą. W hotelu sklepik z rozsądnymi cenami, nie zdzierają aż tak kasy jak w Egipcie. 9).Codziennie wieczorem koncert zespołu na żywo na dachu lub w dyskotece na dole. 10).Dobry kontakt z hotelem przed przyjazdem, na maile odpisywał osobiście manager hotelu. Na minus: 1).Jedzenie to największe rozczarowanie tego hotelu. Posiłki w restauracji głównej są letnie, to za sprawą ekspozycji bez przykrycia, podczas jedzenia często już zimne. Różnorodność posiłków jest mocno ograniczona, w rzeczywistości dużo skromniejsza niż widać to na filmach reklamowych hotelu na YouTube. W hotelach niższej klasy spotykałem się z większą różnorodnością. Brak świeżo wyciskanych sokow. Pizza: średnia w smaku, 3 rodzaje: margarita, z warzywami, z kilkoma kawałkami parówki lub taniej wędliny, śladowe ilości składników - również letnia. Bufet live cooking wygląda po prostu biednie. Pan przy grillu nie nadąża smażyć mięs, ekspozycja wiecznie prawie zerowa - nigdy w żadnym hotelu nie widziałem takiej biedy. Rano kolejki po omlety, Pani robi je na 1 palniku mimo że ma do dyspozycji też drugi. 70% posiłków mięsnych to dania typu gulasz/potrawka w różnych sosach, ciągle to samo. Brak owoców morza (!?), brak sushi. Średnie lub niektóre wręcz mdłe i niezjadliwe, powtarzalne zupy. Brak wieczorów tematycznych - co jest raczej standardem w hotelach 5 gwiazdkowych. Bardzo ubogi wybór przekąsek i posiłków dostępnych przez 24h w lounge barze - zupa, kurczak, suchy ryż, kanapki bez wedlin (!!!!?), ciastka i jabłka i to wszystko - codziennie to samo, nieodpowiednie, niskie stoliki do ich spożywania. Brak ogólnodostępnych napoi i obsługi (wieczny brak barmana w tym pomieszczeniu). Od 10:30-12:30, 16:30 do 18:30 oraz od 21:00 do rana jest tylko to dostępne. Bywałem w hotelach sporo tańszych, mających sporo więcej do zaoferowania do zjedzenia poza głównymi posiłkami. Pattiserie na poziomie -1: te same chemiczne desery/ciasta co przez cały tydzień w restauracji głównej, niewielki wybor. Żadnych innych przekąsek, kanapek, do tego to co w każdym barze: alkohol i kawa. Żywego ducha tam nie ma. Lody dostępne tylko w godz 15:00-17:00 wg rozpiski z pokoju: przy basenie. W rzeczywistości są w passiterie na poziomie -1, zamrażarka schowana pod lada, dostępnych 5 smaków, serwowane w kubeczkach. Menu w beach barze tylko po niemiecku (!!!???), podawane są dania z karty przez kelnerów. Brak jakichkolwiek stałych ekspozycji dostępnych dań. Na stoisku bieda z nędza: zupa, krążki cebulowe, frytki i sosy - tylko to można sobie dołożyć. Pizza średnia w smaku, ma rozmiar 15cm i nie ma składników deklarowanych w menu, a ich ilości są śladowe. Łosoś z grilla zimny i z dużą ilością ości, do tego podane frytki i sama zielenina w postaci sałatki, bez sosu czy innych warzyw. Antrykot z puree ziemniaczanym podany letni z zimnymi frytkami zamiast puree i zimnymi gotowanymi warzywami zamiast szparagów. W pool barze również posiłki z karty, np 5 rodzajow hamburgerow z małym kotletem wielkości pół bułki, kurczak, ryba, frytki, 3 rodzaje spaghetti, pikle, surówki, owoce. Taki hotelowy standard. W spaghetti alfredo nie znalazłem ani jednego kawałka kurczaka (!?), podany został makaron z sosem grzybowym. Wybiórczo są stale ekspozycje dostępnych dan, ale niestety nie wszystkich. Porcje z reguły są niewielkie. Biorąc pod uwagę notoryczne braki składników deklarowanych w menu mam wrażenie, że dania przyrządzane są z tego co zostanie im z obiadów i kolacji. Ani jeden posiłek zamówiony przy basenie czy plaży nie odpowiadał w 100% temu co wskazywał skład w menu (!?), poza tym wszystko letnie! Jak na tą półkę cenową hotel reprezentuje naprawdę niski poziom wyżywienia, powiedziałbym że wręcz nie do wiary. Przypomnę tylko że cena za osobę oscyluje ok 4500zl/os (1060euro) przy 2 osobach, a przy jednej osobie w pokoju to prawie 6000zl (1420euro) za pobyt 7 nocy w październiku (TUI), czyli na koniec sezonu. Hotel jest całoroczny więc nie ma tu mowy o wygaszaniu oferty pod koniec sezonu jak w niektórych hotelach. Stosunek jakości do ceny pozostawia wiele do życzenia. 2).Jako hotel całoroczny i niedawno wyremontowany - można było się pokusić o podgrzewany na zewnątrz basen. Niestety brak. 3).Brak szlafroku w pokoju i płatny sejf (1 euro za dobę ) w 5 gwiazdkowym hotelu...zaskakujące. Skrzypiący przy każdym najmniejszym ruchu i bardzo twardy materac (w połowie pobytu bolały mnie juz plecy w odcinku lędźwiowym) - osobom z problemami z kręgosłupem stanowczo odradzam tu wypoczynek. Zbyt duże,wysokie i twarde poduszki. 4).Pomimo tego, że tuż po niemcach (ok 70%) drugą najliczniejszą nacją w hotelu są Polacy - brak jakichkolwiek instrukcji po polsku. 5). Brak codziennych wieczornych animacji w miesiącu październiku, poczas mego pobytu odbył się tylko 1 pokaz na dużej scenie na zewnątrz. W tańszych hotelach obok słychać było codziennie występy. Średnia wieku tutejszych gości to 40-50 lat. 6). Ratownicy na plaży zajęci wszystkim innym tylko nie swoimi obowiązkami, sporo osób morzu...a panowie stoją tyłem do wody, nie na wieży, rozmawiają ze sobą i się śmieją...i tak przez caly czas. Zupełny brak odpowiedzialności. 7). Szkoda że nie ma obsługi kelnerskiej na plaży, do beach baru trzeba się trochę pofatygować, jest kilkadziesiąt metrów przed plaża. Toalety również oddalone od plaży, za barem. W toalecie męskiej tylko 2 kabiny bez pisuarów. Sporo małych i uciążliwych much potrafiło uprzykrzyć wypoczynek na plaży i przy basenie (pojawiły się po deszczowej nocy i w pochmurne dni, niestety było ich kilka). Niemiecki repertuar muzyczny lub co gorsza ...rosyjski (!?) na plaży. Muzykę puszczają panowie od sportów wodnych z łodzi. Myślę że bardziej uniwersalny i znosny był by tu repertuar po angielsku. 8). Brak Smart TV (aplikacji typu Netflix czy YouTube), w przypadku niepogody myślę że przydałyby się. 9). Nie ma możliwości zamówienia breakfast boxa w przypadku wczesnego wyjazdu na wycieczkę fakultatywną, w recepcji powiedziano aby posilić się w lounge barze (ten z niewielkim i codziennie tym samym wyborem, 24h). 10). Jednego dnia podczas niepogody brak dodatkowej obsady barmanów w lobby barze, jeden gość nie wyrabiał się na zakrętach, kolejki po drinki. 11). Całkiem fajny koncert wieczorny w dyskotece, ale gość grający na perkusji obok skrzypaczki w pomieszczeniu 15m na 20 to średni pomysł. Bolaly uszy. Ludzie wychodzili stamtąd po niedługim czasie. 12). W broszurze hotelowej jest kilka zakazów/wskazówek, a mianowicie: zakaz dokarmiania kotów, zakaz noszenia odkrytego obuwia i krótkich spodni w restauracji głównej, zakaz wynoszenia jedzenia poza restauracje czy do pokoju. Niestety nie jest to hotel, do którego chętnie bym wrócił. Hotel bardziej dla tych, którzy szukają spokoju i wyciszenia. Za takie pieniądze w Turcji można znaleźć obiekt, który oferuje naprawdę lepszy poziom rozrywki i wyżywienia - tutaj to mocno kuleje. Czuć na kazdym kroku pewne przemyślane triki by przyoszczedzic, a efekt wow gaśnie już drugiego dnia pobytu. Piękne wnętrza/otoczenie, markowy alkohol i starająca się obsługa to nie wszystko, w tej cenie to zdecydowanie za mało.
- Roam465095022332025-10-23Wyjątkowy
Byliśmy w październiku z małżonką i 5 przyjaciółmi 6 raz w tym hotelu. Ma magiczną moc przyciągania i zachęcania do ponownych powrotów. Jego położenie, jakość obsługi zasługują na najwyższe uznanie. Po ostatnim generalnym remoncie jest to super miejsce na udany urlop. Zawsze trzeba wspomnieć o wspaniałej plaży, ogrodzie palmowym, przemiłej obsłudze i bardzo dobrym jedzeniu i drinkach. Cieszy fakt, że coraz więcej Polaków korzysta z uroków tego hotelu, zawsze polecaliśmy i będziemy polecać ten hotel !!! Dobry Duch tego hotelu to Manager Aydin, zawsze można liczyć na Jego pomoc i życzliwość. Oczywiście myślimy już o 7 wyjeździe w przyszłym roku, do czego zachęcamy wszystkich szukających bardzo dobrego hotelu i udanrgo wypoczynku !!!
- Olga S2025-10-17Wyjątkowy
Hotel Süral Saray jest najlepszym hotelem w Turcji! Bardzo profesjonalna obsługa. Menadżer Aydin jest bardzo zaangażowany w pomoc gościom. Jest obecny na każdym kroku. Jedzenie fantastyczne! Jestem tu trzeci raz i na pewno wrócę!
