Ładny hotel, ale obsługa wymaga poprawy
Zatrzymaliśmy się tutaj w pierwszym miesiącu, kiedy było otwarte i wiedzieliśmy, że to będzie trochę ryzykowne, ale dostaliśmy pokoje o podwyższonym standardzie, a także śniadanie wliczone w cenę na tydzień. Sam hotel jest nowoczesny i bardzo ładny - w szczególności podobał nam się pokój (myślę, że wszystkie mają wolnostojące wanny i oddzielny prysznic z wodospadem, również duże łóżka) i basen bez krawędzi, z którego roztacza się wspaniały widok.
Nasze problemy dotyczyły głównie usługi. Na przykład zameldowanie zajęło prawie godzinę, z uaktualnieniem, które zgodziłem się nie uwzględniać na początku, a cena znacznie wyższa. Cała sprawa była nieco myląca i niezręczna, zwłaszcza, że obsługująca nas osoba nie mówiła zbyt dobrze po angielsku i byliśmy zmęczeni po 14 godzinach podróży. Nie otrzymaliśmy też żadnych informacji o hotelu, co byłoby przydatne, zwłaszcza, że później dowiedzieliśmy się, że mają unikalny system doładowań zamiast podpisywania dodatkowych opłat na rachunku.
Uwielbialiśmy sam pokój, który miał wspaniały widok, a także ogromny plus to nieograniczony dostęp do Internetu w swoim pokoju - rzadko w Hawanie! Zauważyliśmy jednak, że system dźwiękowy i ekspres do kawy, jak reklamowane na stronie internetowej, nie zostały uwzględnione (wspomnieliśmy o tym i najwyraźniej nie były dostępne). W pokoju nie było też informacji o hotelu ani menu.
Śniadanie było całkiem dobre i podobała nam się przyjazna obsługa szefa kuchni omletów. Inni pracownicy nie wydawali się tak gościnni i po prostu potrzebowali odrobiny dodatkowej znajomości języka angielskiego i szkolenia, np. Po 3 zamówieniach na długą czarną kawę. Ciastka były świetne pierwszego dnia, ale potem z jakiegoś powodu się zmieniły i były twarde, suche i gęste.
Spędziliśmy mnóstwo czasu przy basenie, który uwielbialiśmy i na szczęście byliśmy jedynymi gośćmi tam przez większość czasu. Znowu problemem była obsługa, ponieważ pracownicy baru wiszą po obu stronach baru na czacie i masz wrażenie, że przeszkadzasz im, kiedy zamawiasz. Próbowałem kiedyś zamówić jedzenie, które właśnie zmieniło się w nich, próbując mnie przekonać, że pok i pizza to to samo, więc nie zawracałem sobie głowy.
Mieliśmy trochę ok room service, ale menu jest bardzo ograniczone (na dania główne są tylko dwie potrawy z homara i dwie potrawy ze stekiem). Spodziewałem się nieco większej różnorodności, szczególnie typowego hotelowego jedzenia, takiego jak makaron i kanapki, gdy chcesz czegoś prostego.
Na najwyższym piętrze znajduje się bardzo fajny bar z panoramicznym widokiem, chociaż tam nie piliśmy. Nie próbowaliśmy też w restauracji.
Sprawdź, czy obsługa była dobra, obsłużyła nas bardzo profesjonalna pani i czuliśmy się dobrze z naszego pobytu. Zaproponowali nam skorzystanie z „pokoju tranzytowego”, w którym moglibyśmy wziąć prysznic i odświeżyć się przed lotem. Brzmiało to świetnie, ale musieliśmy czekać wieki na ręczniki, i nie było mydła, a męski prysznic był zimny.
W sumie było to dobre doświadczenie, ale aby być świetnym 5 * hotelem, trzeba trochę popracować. Mogę poradzić sobie z problemami wyjaśnionymi powyżej w tańszym hotelu lub kasie, ale kiedy płacisz więcej, oczekujesz więcej, a na koniec łatwiej nam było odpuścić niż narzekać.