Szanujemy Twoją prywatność
W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. W każdej chwili mogą Państwo zmienić ustawienia prywatności w swojej przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności i polityką cookies Grupy TUI. 

Welcome to the world of TUI

Please choose your tui website:

Wybór TUI gwarancją najwyższych standardów bezpieczeństwa i higieny
Starając się zapewnić bezpieczeństwo i ochronę naszych Klientów oraz pracowników, kluczowe jest, abyśmy wspierali się nawzajem w stosowaniu praktycznych, odpowiedzialnych i skutecznych środków ochrony.

Kompleksowa międzynarodowa działalność Grupy TUI umożliwia wprowadzenie i egzekwowanie spójnych standardów bezpieczeństwa i ochrony, począwszy od punktów sprzedaży, przez procedury na pokładzie samolotów, podczas transferów, pobytu w hotelach i w trakcie realizowania wycieczek fakultatywnych.

Kluczowe elementy standardów bezpieczeństwa dotyczą dystansu społecznego, zasad higieny oraz dezynfekcji. Wszystkie wytyczne oparte są na aktualnych najlepszych praktykach rekomendowanych przez m.in. ze Światowej Organizacji Zdrowia, Europejskiego Centrum Kontroli Chorób czy lokalnych przepisów.

Loty

Na lotnisku

Dystans społeczny, pomiary temperatury, dodatkowy personel obsługi naziemnej, zakrywanie nosa i ust maską ochronną.

Czyste powietrze na pokładzie

Systemy filtrowania zapewniające wysoką jakość powietrza.

Boarding

Szczegółowe komunikaty, wymóg noszenia maski ochronnej zasłaniającej nos i usta, wchodzenie na pokład w małych grupach, brak kolejek w rękawach oraz przejściach.

Serwis na pokładzie

Zasada "no contact", przydzielanie miejsc z zachowaniem bezpiecznej odległości na lotach z mniejszą ilością pasażerów, bezgotówkowa płatność za serwis pokładowy.

Po przylocie

Rozłożone w czasie opuszczanie samolotu, zwiększenie liczby autobusów przewożących podróżnych do terminala, zachowanie dystansu przy kontroli paszportowej i odbiorze bagażu, zwiększona częstotliwość gruntowanego sprzątania i dezynfekcji.

O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ NA LOTNISKU I PODCZAS LOTU?

Mając na uwadze bezpieczeństwo Klientów, pracowników obsługi naziemnej i załóg przygotowaliśmy wytyczne zgodnie z rekomendacjami lokalnych instytucji odpowiedzialnych za zdrowie publiczne oraz międzynarodowych instytucji czuwających nad bezpieczeństwem lotów. Porty lotnicze wprowadziły szereg zmian, które obejmują m.in. kontrolny pomiar temperatury przy wejściach do terminali, odizolowanie pasażerów wylatujących od pasażerów przylatujących, obowiązek zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki ochronnej, przygotowanie punktów, w których gromadzą się pasażerowie do zachowania dystansu społecznego, dodatkowe punkty ze środkami dezynfekującymi dla pasażerów, dostęp do maszyn, w których można zakupić maseczki ochronne. Ograniczony zostanie dostęp do części infrastruktury, jak sklepy czy saloniki biznesowe. Na teren terminala będą mogli wejść tylko pasażerowie, a przy wejściu do terminala mierzona będzie temperatura ciała (w przypadku temperatury powyżej 38 st. C. mogą zostać niedopuszczeni do odbycia podróży).
WAŻNE: Podczas kontroli dostępu przy wejściu do terminala lotniska Klienci TUI powinni okazywać dokumenty podróży.

W przypadku podróży do krajów, do których wymagane jest posiadanie wizy turystycznej, rekomendujemy wcześniejszy zakup wizy online.

Osoby wykazujące symptomy choroby COVID-19 nie powinny pojawiać się na lotnisku. W przypadku podejrzenia stanu zdrowia pasażera, służby lotniskowe będą mogły skierować osobę na kontrolę lekarską w przygotowanych do tego specjalnych pomieszczeniach.

Zaleca się również minimalizowanie bagażu podręcznego.

    Odprawa na lotnisku:
  • Każdy pasażer ma obowiązek wypełnienia oświadczenia o stanie zdrowia, zgodnie z instrukcją przewoźnika.
  • Należy zachować dystans społeczny i unikać tworzenia kolejek do stanowiska nadawania bagażu.
  • Stanowiska check-in zostały wyposażone w specjalne osłony oddzielające pracowników od pasażerów.
  • Na lotnisku obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki (również w trakcie kontroli bezpieczeństwa).
    Wejście do samolotu:
  • Należy zachować dystans i unikać tworzenia kolejek przy bramkach.
  • Należy samodzielnie zeskanować kartę pokładową oraz okazać dokument tożsamości.
  • Zarówno obsługa naziemna jak i wszyscy pasażerowie są zobligowani do zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki przez cały czas lotu.
  • Przed wejściem na pokład pasażerowie zostaną poddani bezdotykowemu pomiarowi temperatury. Wynik, który przekroczy 38°C jest podstawą do odmowy wejścia na pokład. Zalecamy wykonanie pomiaru temperatury samodzielnie, przed udaniem się na lotnisko.
    Zasady bezpieczeństwa na pokładzie samolotu i po wylądowaniu:
  • Pokład samolotu, schowki oraz luki bagażowe dezynfekowane są regularnie.
  • Filtry powietrza zainstalowane w samolocie skutecznie usuwają bakterie oraz wirusy.
  • W trosce o bezpieczeństwo pasażerów i załogi, podczas serwisu pokładowego obowiązywać będzie zasada „no contact”. Serwis będzie ograniczony, w sprzedaży będą zapakowane przekąski i napoje. Płatności będzie można dokonać wyłącznie bezgotówkowo.
  • W przypadku wykrycia objawów choroby u pasażera podczas lotu, zostanie on odseparowany od reszty i ulokowany na końcu samolotu z zachowaniem odpowiedniego odstępu. Po wylądowaniu zostanie przebadany przez służby pod kątem obecności koronawirusa.
  • Po wylądowaniu opuszczanie samolotu będzie odbywać się stopniowo. Należy zachowywać dystans.
  • W przypadku korzystania z autobusów lotniskowych ich liczba będzie dostosowana do liczby pasażerów. Liczba pasażerów w autobusie zostanie ograniczona.
  • Podczas odbioru bagażu i w hali przylotów należy zachować dystans społeczny.
  • Maseczkę należy nosić przez cały czas, aż do momentu opuszczenia terminala lotniska. Rekomendujemy wymianę maseczki co 4 godziny.
  • Na lotnisku docelowym również jest możliwy pomiar temperatury przez aparaturę lub skanery termalne.
  • Na pokładzie samolotu należy wypełnić kartę lokalizacji podróżnego, a następnie przekazać ją załodze. Pozwoli to służbom na szybkie poinformowanie osób w przypadku wykrycia ognisk choroby.

W destynacji

Powitanie na lotnisku

Szczegółowe informacje przekazywane w aplikacji TUI jeszcze przed wylotem w celu usprawnienia procedur po wylądowaniu.

Transfery

Dostępność żeli do dezynfekcji rąk, wymóg noszenia maseczki ochronnej w autobusie, zachowanie dystansu społecznego (rząd siedzeń za kierowcą powinien pozostawać wolny), częste dezynfekcje pojazdów, korzystanie ze środkowych lub tylnych drzwi, ograniczenie ilości pasażerów podczas podróży, zwiększenie oferty transferów prywatnych.

Wycieczki fakultatywne

Więcej wycieczek i atrakcji na świeżym powietrzu, mniejsze grupy, zachowanie dystansu społecznego, odpowiednie planowanie zwiedzania w celu zmniejszenia kontaktu z innymi grupami, omijanie zatłoczonych miejsc, zakrywanie nosa i ust maseczką ochronną tam gdzie to wymagane (podczas transferu i podczas zwiedzania w miejscach publicznych), możliwość organizacji wycieczek z prywatnym przewodnikiem.

Obsługa

Obsługa poprzez aplikację TUI i TUI Service Center (telefon, SMS, e-mail, czat), w celu zmniejszenia kontaktów, które nie są konieczne, dystans społeczny i stosowanie środków ochrony podczas kontaktów osobistych.

Pobierz bezpłatną aplikację TUI
Pamiętaj, aby przed wylotem pobrać aplikację mobilną TUI, która zapewni Ci kontakt z TUI Service Center oraz bezkontaktową obsługą 24/7
Jesteś w trakcie wakacji ?

Pamiętaj, że TUI Service Center jest do Twojej dyspozycji w każdej sytuacji.
Dane kontaktowe dostępne są w serwisie myTUI.

czat 24/7: aplikacja TUI
Hotele

Zwiększone standardy higieny

Dystans społeczny, nowe zasady sprzątania w hotelach, w tym procedury dezynfekcji pokoi, zwiększenie ilości punktów z miejscami do dezynfekcji rąk, szkolenia personelu.

Restauracje i bary

Dostosowanie ilości stołów do powierzchni w restauracjach, wydłużenie godzin otwarcia, obsługa kelnerska przy stolikach, ograniczenie samoobsługi przy bufetach i barach.

Rozrywka

Programy animacyjne organizowane na zewnątrz, brak dyskotek, kluby dla dzieci prowadzone zgodnie z wymogami sanitarnymi.

Aktywności

Sporty zespołowe zastąpione innymi zajęciami (np. tenis zamiast piłki nożnej), mniej uczestników, ale zwiększona częstotliwość zajęć, spa z ograniczoną ofertą, zamknięte sauny.

NAJWAŻNIEJSZE ZASADY FUNKCJONOWANIA HOTELI:

  • Online check-in: W wielu hotelach można zameldować się bezkontaktowo za pośrednictwem strony internetowej danego obiektu.
  • Zasada dystansu: W miejscach publicznych, takich jak lobby, restauracje czy korytarze, wszyscy muszą zachować między sobą odległość od 1,5 do 2 metrów.
  • Restauracje: Maksymalne obłożenie zostanie znacznie zmniejszone. Stoły zostaną ustawione w minimalnej odległości 1,5 metra od siebie i dezynfekowane po zakończonym posiłku.
  • Wydłużenie godzin otwarcia: Aby zapewnić wystarczającą przestrzeń dla wszystkich gości, godziny otwarcia restauracji i innych obiektów hotelowych zostaną wydłużone.
  • Rozrywka i aktywności: Udostępnione będą atrakcje dla ograniczonej liczby uczestników, w formach, które nie wymagają bliskiego kontaktu. Oferta SPA zostanie odpowiednio ograniczona i przygotowana pod kątem bezpieczeństwa. W każdym hotelu udostępnione będą informacje odnośnie dostępnych form aktywności, należy się z nimi zapoznać po przyjeździe.
  • Dozowniki dezynfekujące: Dostępność dozowników zostanie znacznie zwiększona, aby goście i pracownicy mogli dezynfekować ręce w miejscach gdzie jest to wymagane, w tym w lokalizacjach, w których oferowane są posiłki czy obiektach rekreacyjno-sportowych.
  • Sprzątanie pokoi: Wprowadzone zostaną nowe zasady sprzątania w pokojach, aby zapewnić najlepszy możliwy standard higieny i bezpieczeństwa. Wszystkie pokoje będą dokładnie wyczyszczone przed przybyciem gości i te same procedury dezynfekcji będą obowiązywały przy każdej zmianie gości w pokoju.
  • Ograniczenia samoobsługi: W celu zachowania higieny, samoobsługa w restauracjach zostanie zmodyfikowana i ograniczona. O ile to możliwe, posiłki i napoje będą podawane gościom przez pracowników noszących maski ochronne.
  • Ważne: W związku z lokalnymi wymogami, zasady bezpieczeństwa i higieny stosowane przez hotele mogą się różnić w poszczególnych krajach.

Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami

Jeżeli posiadasz rezerwację pamiętaj, aby kontaktować się z punktem sprzedaży, w którym została zawarta umowa.

  • Biura stacjonarne prowadzą obsługę zdalną od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00 – 18:00. Możliwy jest kontakt telefoniczny lub mailowy.
  • Wyszukiwarka biur i danych kontaktowych dostępna jest tutaj.
  • W przypadku rezerwacji założonych przez stronę www.tui.pl, aplikację mobilną TUI oraz Telefoniczne Centrum Rezerwacji zapraszamy do kontaktu z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 255 04 02 lub e-mail: obsluga@tui.pl