W dniach 17.09 - 01.10 przebywałem w Jaz Lamaya wraz z partnerką. Przyznam szczerze, że był to mój pierwszy wyjazd na 2 tygodnie - nie ukrywam, że motywacją była niewielka różnica cenowa w stosunku do wyjazdu na tydzień, a ponadto sama cena wydawała się atrakcyjna jak na "legendarną" Lamayę - jeden z lepszych hoteli w Marsa Alam.
Czy się zanudziliśmy ? Zdecydowanie nie, nie ma co się bać 2 tygodniowych wyjazdów do Marsa Alam (przed którymi przestrzegali mnie znajomi "bo młodzi ludzie to się zanudzą") .
Przechodząc do meritum:
Położenie hotelu
Hotel położony jest nad zatoką Coraya w tzw. "Madinacie Coraya" (po północnej stronie znajdują sie hotele Steigenberger Coraya oraz Steigenberger Alaya, zaś po południowej Jaz Solaya, Lamaya, Samaya, Maraya, a ponadto Jaz Dal er madina i dalej Solymar Reef i Jaz Grand Marsa). Goście mogą przemieszczać się po terenie wszystkich z tych hoteli, zaś korzystać z infrastruktury (barów oraz basenów) wyłącznie w Jaz Samaya. Ponadto goście Jaz Lamaya mogą korzystać z Aquaparku Coraya ( o którym napisze więcej poniżej).
Plusem hotelu jest położenie nad zatoką samą w sobie, bo słynne wiatry (a w rezultacie czerwone flagi) dzięki temu są nieszkodliwe dla nas. Ponadto z pomostu do snurkowania jest przepiękny widok na rafę, którą mogą podziwiać w ten sposób również ci, którzy boją się snurkować. Jaz Lamaya jest położony najbliżej pomostu.
Rafa sama w sobie jest bardzo obszerna oraz żywa (mnóstwo ryb oraz żółwie) - odrobinę brakuje jej kolorów.
Wadą hotelu (jak i całej zatoki) jest brak dobrej piaszczystej plaży - jedyna znajduje się pomiędzy hotelem Jaz Solaya a Steigenberger Coraya, lecz rekomenduje zabrać ze sobą buty do chodzenia - nikomu się krzywda bez nich nie stanie (raczej), ale tak będzie bardziej komfortowo.
Aquapark
Położony kilka minut spacerem od hotelu. Na jego terenie znajduje się snack bar, gdzie można zjeść m.in pizzę oraz dostać napoje bezalkoholowe. Infrastruktura jest zadbana, pracownicy kompetentni i mili, zaś zjeżdżalnie zróżnicowane - nie jest to na pewno poziom Jaz Aquaviva ani Aqua Blu w Sharm, lecz wciąż aqua park jest fajną atrakcją.
Infrastruktura hotelu
Na pierwszy rzut oka widać, że hotel ma swoje lata. Front, lobby oraz położony w pobliżu teras i restauracja są bardzo zadbane i czyste. Gorzej z częścią basenową (i pokojami - o czym poniżej), gdzie niestety widać silne zużycie płytek.
Zieleń otaczająca hotel jest bardzo zadbana i skrupulatnie pielęgnowana.
Hotel dysponuje 4 basenami ( w tym jednym z widokiem na zatokę i jednym dla dzieci).
Pokoje
Przybywaliśmy w pokoju 1221. Początkowo byliśmy trochę rozczarowani pokojem - było widać, że ma on swoje lata (zużyte meble oraz podniszczone ściany, a ponadto niemal brak wolnych kontaktów). Z racji przybycia późno w nocy nie nie interweniowaliśmy od razu w recepcji - zrobiliśmy to rano. Uprzejmy pan zwiedził z nami 6(!) pokoi - wszystkie wyglądały niemal tak samo, więc odpuściliśmy sobie zmianę pokoju, gdyż pierwszy był najlepiej położony.
Na duży plus chciałbym zaznaczyć, iż po wskazaniu Panu na recepcji wszystkich nieprawidłowo funkcjonujących elementów pokoju zostały one tego samego dnia wymienione lub naprawione (łącznie z drzwiami od łazienki, które nie domykały się bez użycia znacznej siły).
Obsługa
C.d obsługi mam mieszane odczucia. Postaram się poniżej opisać swoje odczucia co do każdej z nich.
Co istotne, w tym hotelu pracownicy wydawali się wyjątkowo przemęczeni i przepracowani.
Recepcja
Za każdym razem można było otrzymać tam wszelką niezbędną pomoc. Zdecydowanie na plus.
Kelnerzy
Z kelnerami różnie. Kelnerzy w barze przy basenie byli przemili oraz pomocni.
Przy głównym barze momentami miałem wrażenie, że było ich za mało. Ponadto przy głównym barze miałem dwie nieprzyjemne sytuacje, gdzie:
- próbowano mi sprzedać 2 butelki wody za 4 euro, bo "mi nie przysługują" (po interwencji w recepcji dostałem je od ręki)
- jak zapytałem czy mogę dostać piwo na wynos to dowiedziałem się, że tylko 5 piw za 10 euro
Poza tymi incydentami ( o ile obsługi było wystarczająco) to wszystko było prawidłowo, aczkolwiek bez "łał".
Różnie było z kelnerami w jadalni.
W porze śniadaniowej raczej byli zajęci klientami z Włoch lub Niemiec. O przygotowanie stołu (położenie podstawowych sztućców) trzeba było prosić (jak się już znalazło kelnera). Nikt mi nie zaproponował napoju do stołu (w odróżnieniu od innych gości) - poza Panem, który 3 razy w ciągu 14 dni przechodził się z dzbankiem kawy i herbaty (niestety za każdym razem nie miałem filiżanki, więc nawet nie miał mi w co nalać).
W porze obiadowej i kolacyjnej było lepiej i już była szansa dostać sprawnie przygotowany stół jak i napoje.
Animatorzy
Animatorzy są świetni, przesymaptyczni i pomocni. Mega ludzie. Jestem osobą, która zwykle unika animatorów, zaś tu ciężko było przeżyć dzień bez rzutek z Ruslanem, Simbą, Omarem albo Miszą. Największy plus hotelu !
Jednak uważam, że program aktywności powinien ulec zmianie - organizowanie "Olympic Games" o 12 rano czy "Kardio" w najcieplejszy dzień w ciągu 2 tygodni jest trochę nie na miejscu. Po pierwsze, osoby przebywające w hotelu w większości nie były w ogóle zainteresowane aktywnościami stricte sportowymi.
Po drugie - nie w takich okolicznościach.
Uważam, że program animacji powinien być lepiej dostosowany pod preferencje gości, a nie próbę ich skrajnego aktywizowania na siłę. Kto chcę robić kardio na urlopie ?
Plusem był fakt, iż codziennie wieczorem było inne show taneczne oraz live music do 23. Ponadto, w amfiteatrze gdzie odbywają się animacje powinna być możliwość otrzymania zimnych napoi - jest tam zwykle bardzo gorąco, a najbliższy bar jest w recepcji.
Sprzątanie
Było w porządku. Oczywiście piękne rzeźby z pościeli.
Jedzenie
Było przeciętne, zdarzały się bardzo dobre dania, lecz większość jedzenia była po prostu średnia. Menu powtarza się co tydzień. W porównaniu z Jaz Aquaviva uważam, że było mniej urozmaicone i mniej smaczne.
Na plus spory wybór owoców. Ponadto dużo ryb, oraz były owoce morza.
Na minus - jak była kolejka przy grillu to kucharzom zdarzało się wydać surowe mięso z rozpędu.
Ogromnym plusem jest Morgana - knajpka przy zatoce, gdzie można zjeść późne śniadanie (np. świeżą jajecznicę - na normalnym śniadaniu jest tylko z bemaru) lub obiad (jak się pominie któryś z tych posiłków).
A la carte
Niestety z braku wolnych miejsc nie byliśmy. Liczba miejsc dla "all inclusive" jest mocno limitowana - jest też opcja full charge i wtedy zawsze znajdą się miejsca ( jak my chcieliśmy zarezerwować to było 0 miejsc dla osób z all inclusive, zaś 8 dla extra charge). Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją i oceniam to jako duży minus - przez 14 dni nie mogłem w ramach all inclusive skorzystać z wybranej restauracji a la carte bez pokrycia kosztów.
Napoje
Standardowo dostępne w barach do 23. W głównej restauracji paskudna kawa z proszku, zaś w barach już ziarnista - bardzo smaczna. Drinki w porządku, aczkolwiek ponoć barmani mieli mało szklanek. Jeżeli chodzi o wykonanie drinków to było bez sensacji - w Jaz Aquaviva były one bardziej urozmaicone w wykonaniu i lepiej podane. Ponadto, barmanom często kończyła się świeża mięta do mohito.
Podsumowanie
Powiem szczerze, że więcej oczekiwałem od tego hotelu czytając opinię o nim i patrząc jak szybko zwykle brakowało do niego miejsc. To miejsce przede wszystkim wymaga odświeżenia, dopracowania (większej dbałości o detale) i trochę lepszego zrozumienia potrzeb gości, gdyż w wielu aspektach wypada gorzej niż m.in wspominana Jaz Aquaviva.
Ale jest to wciąż dobry hotel w którym miło spędziłem wypoczynek.
Czy ponownie wybrałbym ten hotel? Po remoncie na pewno.
Aczkolwiek pewne negatywne aspekty opisane w recenzji mogą być skutkiem obecnej sytuacji geopolitycznej i znacznym wzrostem cen.
Jakub L2022-10-06
Wyjątkowy
2023-01-12
Jestesmy w tym hotelu juz 5 raz i zawsze jestesmy zadowoleni z naszego pobytu i napewno jeszcze wrocimy. Swietna obsluga, pyszne jedzenie i bogaty program anjmacyjny - joga, zumba, aqua aerobik. Codziennie wieczorem rozne pokazy. Super!
477lechk2023-01-12
Wyjątkowy
2023-01-12
Świetny hotel o wysokim standardzie i bardzo miła obsługa. Bardzo bogaty program animacyjny, zajęcia cały dzień i co wieczór pokazy. Piękna plaża z radą koralowa. Dziękujemy za udane wakacje i polecamy wszystkim
jaros_awd20232023-01-12
Wyjątkowy
2022-10-26
Absolutnie fantastyczne wakacje w połowie października. Pięknie położony hotel nad zatoczką z pomostem do snurkowania i nurkowania, przemiła obsługa hotelowa, przyjemne pokoje, zadbana zieleń, ilość i różnorodność jedzenia przeogromna. Nie korzystaliśmy z restauracji a'la carte jedynie z naszej "stołówki", ale kompletnie nie rozumiem zarzutów o monotonność czy że jest średniej jakości. To ciekawa jestem jak jadają w domu. Tutaj były przepiórki z grilla, duże krewetki przyrządzane na bieżąco, całe jagnię, dzień jajeczny, bataty pieczone na kilka rodzajów, kalmary smażone w panierce na głębokim oleju, codziennie sałatka z owocami morza, jakaś cała duża ryba, kolejne krewetki smażone (tym razem małe), mnóstwo ichniejszych dań warzywnych, soczewice itp. Nie wspominając o całym stole stricte egipskich słodyczy czy 14 rodzajach miodu na śniadanie. Żadne śniadania typu szwedzki stół w polskim hotelu nie umywają się do tego nawet w połowie jeśli chodzi o ilość i wybór. Każdego dnia na kolację i obiad próbowałam innego dania ciepłego i sałatki. I nie spróbowałam wszystkiego. Nie do przejedzenia! Każde danie miało karteczkę z opisem po angielsku, niemiecku i polsku! Czasami oczywiście nie do końca poprawnie, ale to drobiazg.
Ale rzeczywiście było monotonnie, bo codziennie oprócz zmienianych dań były frytki, makaron, purre ziemniaczane i kurczak, a na śniadanie pancakes i płatki z mlekiem. I chwała za to, bo tylko dzięki temu moje dzieci nie umarły z głodu ;-) O alkoholach się nie wypowiem, nie pijam. Tylko na ostatnią kolację poprosiłam o lampkę białego wina - absolutnie standardowe.
Warto dodać że to jeden z 5 hoteli Jaz w tym kompleksie i można korzystać z infrastruktury wszystkich (dzieci np. bawiły się na sąsiednim wodnym placu zabaw oraz pływały i korzystały z baru w basenie jeszcze w kolejnym, zaś plaża z bezpośrednim zejściem do morza jest tylko przy Jaz Solaya). Jedynie główne posiłki należało spożywać w "swoim" hotelu. Nikt i za nic nie wymagał napiwku, kelnerzy sami pytali nad basenem co przynieść do picia, w aquaparku pierwszego dnia manager podchodził i zagadywał czy coś może pomóc. Gdy wskazałam na potężna chrypkę po klimatyzacji samolotowej, polecił kelnerom przygotować mi konkretną herbatę (anyż, rumianek, melisa i hibiskus) i powolutku popijać. No i pomogło! Animatorzy to przesympatyczne bardzo zaangażowane chłopaki, obsługa hotelowa sprząta pokoje na życzenie (skorzystaliśmy tylko raz), co bardzo cenię, sprzedawcy usług spa, masaży, warkoczyków, wycieczek quadami nienachalni. Raz się podziękuje i spokój. Codziennie muzyka na żywo na tarasie przed restauracją, po 22 milknie. Nam ten spokój odpowiadał. Polecam spacery promenadą po zachodzie słońca w kierunku otwartego morza (kierunek Jaz Maraya) - szum, a poza tym cisza, spokój i te malutkie plaże przy samym brzegu na kilka parasoli - cudowna atmosfera.
Świetne lobby, wiele zakamarków z mnóstwem wygodnych foteli i kanap gdzie można sobie pograć przy stolikach w jakieś gry (co praktykowaliśmy, obok np. para emerytów niemieckich grała w Uno :-) albo zagrać w bilarda. Nad basenem czasem wyglądało że wszystkie leżaki zajęte, ale okazywało się że luźne stoją sobie poskładane na stertę i są rozkładane w miarę potrzeby (lub można było sobie wziąć). I nie wiem w którym miejscu baseny są dotknięte zębem czasu, nie widziałam żadnych odpadających czy połamanych płytek.
Pokoje też absolutnie standardowe (nasz to Family Deluxe), bez żadnych owadów, nic nie odpadało, ściany nieodrapane, wszystko się świeciło, gniazdka przy łóżku i telewizorze, pościel czysta, ręczniki mięciutkie, woda ciepła i o każdej porze o dobrym ciśnieniu. Łóżka przewygodne, w telewizji polski kanał oraz np. BBC i sporo niemieckich kanałów. I do tego odległość do lotniska to chyba 5 km. Naprawdę nie wiem do czego można by się tam przyczepić - czułam się komfortowo i zaopiekowana pod każdym względem. Czystość na najwyższym poziomie jak na Egipt - lód do napojów też robili z wody butelkowanej, nikt nie miał najmniejszych śladów "zemsty faraona".
hildegardak20222022-10-26
Wyjątkowy
2022-10-12
Lokalizacja zakwaterowanie jak i obsługa niezmiennie bardzo bardzo dobrze. Wrócimy tu ponownie. Jedzenie oraz dodatkowe atrakcje zapewniane przez animatorów doskonałe. Zwłaszcza para z Sudanu . Doskonała , dragon queen . Facet ma talent.
550dareks2022-10-12
Bardzo dobry
2022-10-06
W dniach 17.09 - 01.10 przebywałem w Jaz Lamaya wraz z partnerką. Przyznam szczerze, że był to mój pierwszy wyjazd na 2 tygodnie - nie ukrywam, że motywacją była niewielka różnica cenowa w stosunku do wyjazdu na tydzień, a ponadto sama cena wydawała się atrakcyjna jak na "legendarną" Lamayę - jeden z lepszych hoteli w Marsa Alam.
Czy się zanudziliśmy ? Zdecydowanie nie, nie ma co się bać 2 tygodniowych wyjazdów do Marsa Alam (przed którymi przestrzegali mnie znajomi "bo młodzi ludzie to się zanudzą") .
Przechodząc do meritum:
Położenie hotelu
Hotel położony jest nad zatoką Coraya w tzw. "Madinacie Coraya" (po północnej stronie znajdują sie hotele Steigenberger Coraya oraz Steigenberger Alaya, zaś po południowej Jaz Solaya, Lamaya, Samaya, Maraya, a ponadto Jaz Dal er madina i dalej Solymar Reef i Jaz Grand Marsa). Goście mogą przemieszczać się po terenie wszystkich z tych hoteli, zaś korzystać z infrastruktury (barów oraz basenów) wyłącznie w Jaz Samaya. Ponadto goście Jaz Lamaya mogą korzystać z Aquaparku Coraya ( o którym napisze więcej poniżej).
Plusem hotelu jest położenie nad zatoką samą w sobie, bo słynne wiatry (a w rezultacie czerwone flagi) dzięki temu są nieszkodliwe dla nas. Ponadto z pomostu do snurkowania jest przepiękny widok na rafę, którą mogą podziwiać w ten sposób również ci, którzy boją się snurkować. Jaz Lamaya jest położony najbliżej pomostu.
Rafa sama w sobie jest bardzo obszerna oraz żywa (mnóstwo ryb oraz żółwie) - odrobinę brakuje jej kolorów.
Wadą hotelu (jak i całej zatoki) jest brak dobrej piaszczystej plaży - jedyna znajduje się pomiędzy hotelem Jaz Solaya a Steigenberger Coraya, lecz rekomenduje zabrać ze sobą buty do chodzenia - nikomu się krzywda bez nich nie stanie (raczej), ale tak będzie bardziej komfortowo.
Aquapark
Położony kilka minut spacerem od hotelu. Na jego terenie znajduje się snack bar, gdzie można zjeść m.in pizzę oraz dostać napoje bezalkoholowe. Infrastruktura jest zadbana, pracownicy kompetentni i mili, zaś zjeżdżalnie zróżnicowane - nie jest to na pewno poziom Jaz Aquaviva ani Aqua Blu w Sharm, lecz wciąż aqua park jest fajną atrakcją.
Infrastruktura hotelu
Na pierwszy rzut oka widać, że hotel ma swoje lata. Front, lobby oraz położony w pobliżu teras i restauracja są bardzo zadbane i czyste. Gorzej z częścią basenową (i pokojami - o czym poniżej), gdzie niestety widać silne zużycie płytek.
Zieleń otaczająca hotel jest bardzo zadbana i skrupulatnie pielęgnowana.
Hotel dysponuje 4 basenami ( w tym jednym z widokiem na zatokę i jednym dla dzieci).
Pokoje
Przybywaliśmy w pokoju 1221. Początkowo byliśmy trochę rozczarowani pokojem - było widać, że ma on swoje lata (zużyte meble oraz podniszczone ściany, a ponadto niemal brak wolnych kontaktów). Z racji przybycia późno w nocy nie nie interweniowaliśmy od razu w recepcji - zrobiliśmy to rano. Uprzejmy pan zwiedził z nami 6(!) pokoi - wszystkie wyglądały niemal tak samo, więc odpuściliśmy sobie zmianę pokoju, gdyż pierwszy był najlepiej położony.
Na duży plus chciałbym zaznaczyć, iż po wskazaniu Panu na recepcji wszystkich nieprawidłowo funkcjonujących elementów pokoju zostały one tego samego dnia wymienione lub naprawione (łącznie z drzwiami od łazienki, które nie domykały się bez użycia znacznej siły).
Obsługa
C.d obsługi mam mieszane odczucia. Postaram się poniżej opisać swoje odczucia co do każdej z nich.
Co istotne, w tym hotelu pracownicy wydawali się wyjątkowo przemęczeni i przepracowani.
Recepcja
Za każdym razem można było otrzymać tam wszelką niezbędną pomoc. Zdecydowanie na plus.
Kelnerzy
Z kelnerami różnie. Kelnerzy w barze przy basenie byli przemili oraz pomocni.
Przy głównym barze momentami miałem wrażenie, że było ich za mało. Ponadto przy głównym barze miałem dwie nieprzyjemne sytuacje, gdzie:
- próbowano mi sprzedać 2 butelki wody za 4 euro, bo "mi nie przysługują" (po interwencji w recepcji dostałem je od ręki)
- jak zapytałem czy mogę dostać piwo na wynos to dowiedziałem się, że tylko 5 piw za 10 euro
Poza tymi incydentami ( o ile obsługi było wystarczająco) to wszystko było prawidłowo, aczkolwiek bez "łał".
Różnie było z kelnerami w jadalni.
W porze śniadaniowej raczej byli zajęci klientami z Włoch lub Niemiec. O przygotowanie stołu (położenie podstawowych sztućców) trzeba było prosić (jak się już znalazło kelnera). Nikt mi nie zaproponował napoju do stołu (w odróżnieniu od innych gości) - poza Panem, który 3 razy w ciągu 14 dni przechodził się z dzbankiem kawy i herbaty (niestety za każdym razem nie miałem filiżanki, więc nawet nie miał mi w co nalać).
W porze obiadowej i kolacyjnej było lepiej i już była szansa dostać sprawnie przygotowany stół jak i napoje.
Animatorzy
Animatorzy są świetni, przesymaptyczni i pomocni. Mega ludzie. Jestem osobą, która zwykle unika animatorów, zaś tu ciężko było przeżyć dzień bez rzutek z Ruslanem, Simbą, Omarem albo Miszą. Największy plus hotelu !
Jednak uważam, że program aktywności powinien ulec zmianie - organizowanie "Olympic Games" o 12 rano czy "Kardio" w najcieplejszy dzień w ciągu 2 tygodni jest trochę nie na miejscu. Po pierwsze, osoby przebywające w hotelu w większości nie były w ogóle zainteresowane aktywnościami stricte sportowymi.
Po drugie - nie w takich okolicznościach.
Uważam, że program animacji powinien być lepiej dostosowany pod preferencje gości, a nie próbę ich skrajnego aktywizowania na siłę. Kto chcę robić kardio na urlopie ?
Plusem był fakt, iż codziennie wieczorem było inne show taneczne oraz live music do 23. Ponadto, w amfiteatrze gdzie odbywają się animacje powinna być możliwość otrzymania zimnych napoi - jest tam zwykle bardzo gorąco, a najbliższy bar jest w recepcji.
Sprzątanie
Było w porządku. Oczywiście piękne rzeźby z pościeli.
Jedzenie
Było przeciętne, zdarzały się bardzo dobre dania, lecz większość jedzenia była po prostu średnia. Menu powtarza się co tydzień. W porównaniu z Jaz Aquaviva uważam, że było mniej urozmaicone i mniej smaczne.
Na plus spory wybór owoców. Ponadto dużo ryb, oraz były owoce morza.
Na minus - jak była kolejka przy grillu to kucharzom zdarzało się wydać surowe mięso z rozpędu.
Ogromnym plusem jest Morgana - knajpka przy zatoce, gdzie można zjeść późne śniadanie (np. świeżą jajecznicę - na normalnym śniadaniu jest tylko z bemaru) lub obiad (jak się pominie któryś z tych posiłków).
A la carte
Niestety z braku wolnych miejsc nie byliśmy. Liczba miejsc dla "all inclusive" jest mocno limitowana - jest też opcja full charge i wtedy zawsze znajdą się miejsca ( jak my chcieliśmy zarezerwować to było 0 miejsc dla osób z all inclusive, zaś 8 dla extra charge). Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją i oceniam to jako duży minus - przez 14 dni nie mogłem w ramach all inclusive skorzystać z wybranej restauracji a la carte bez pokrycia kosztów.
Napoje
Standardowo dostępne w barach do 23. W głównej restauracji paskudna kawa z proszku, zaś w barach już ziarnista - bardzo smaczna. Drinki w porządku, aczkolwiek ponoć barmani mieli mało szklanek. Jeżeli chodzi o wykonanie drinków to było bez sensacji - w Jaz Aquaviva były one bardziej urozmaicone w wykonaniu i lepiej podane. Ponadto, barmanom często kończyła się świeża mięta do mohito.
Podsumowanie
Powiem szczerze, że więcej oczekiwałem od tego hotelu czytając opinię o nim i patrząc jak szybko zwykle brakowało do niego miejsc. To miejsce przede wszystkim wymaga odświeżenia, dopracowania (większej dbałości o detale) i trochę lepszego zrozumienia potrzeb gości, gdyż w wielu aspektach wypada gorzej niż m.in wspominana Jaz Aquaviva.
Ale jest to wciąż dobry hotel w którym miło spędziłem wypoczynek.
Czy ponownie wybrałbym ten hotel? Po remoncie na pewno.
Aczkolwiek pewne negatywne aspekty opisane w recenzji mogą być skutkiem obecnej sytuacji geopolitycznej i znacznym wzrostem cen.
Jakub L2022-10-06
Wyjątkowy
2023-01-12
Jestesmy w tym hotelu juz 5 raz i zawsze jestesmy zadowoleni z naszego pobytu i napewno jeszcze wrocimy. Swietna obsluga, pyszne jedzenie i bogaty program anjmacyjny - joga, zumba, aqua aerobik. Codziennie wieczorem rozne pokazy. Super!
477lechk2023-01-12
Jaz Lamaya - informacje
Ten elegancki 5-gwiazdkowy hotel położony jest blisko piaszczystej plaży, ok. 7 km od centrum Port Ghalib. Obsługa Jaz Lamaya przygotowała dla gości wiele sportowych atrakcji. Ze względu na przestronne pokoje rodzinne oraz liczne atrakcje dla najmłodszych, obiekt jest chętnie wybierany przez rodziny z dziećmi. Na dorosłych czekają basen ze słonecznym tarasem, sauna parowa, a także oferta masaży i zabiegów kosmetycznych, dostępna w centrum spa.
Najpopularniejsze udogodnienia:
Plac zabaw
Leżaki i parasole w cenie
Aquapark
Menu dla dzieci
Spa
TUI Service Center 24/7 + aplikacja TUI
Dla rodzin
Położenie:
ok. 7 km od Port Ghalib
ok. 150 m od plaży
czas dojazdu z lotniska ok. 10 min
Średnia ocena klientów:
Znakomity
(5011 opinii)
(5011 opinii)
Lokalizacja
Jakość noclegu
Pokoje
Obsługa
Wartość
Czystość
477lechk2023-01-12
Wyjątkowy
Jestesmy w tym hotelu juz 5 raz i zawsze jestesmy zadowoleni z naszego pobytu i napewno jeszcze wrocimy. Swietna obsluga, pyszne jedzenie i bogaty program anjmacyjny - joga, zumba, aqua aerobik. Codziennie wieczorem rozne pokazy. Super!
jaros_awd20232023-01-12
Wyjątkowy
Świetny hotel o wysokim standardzie i bardzo miła obsługa. Bardzo bogaty program animacyjny, zajęcia cały dzień i co wieczór pokazy. Piękna plaża z radą koralowa. Dziękujemy za udane wakacje i polecamy wszystkim
hildegardak20222022-10-26
Wyjątkowy
Absolutnie fantastyczne wakacje w połowie października. Pięknie położony hotel nad zatoczką z pomostem do snurkowania i nurkowania, przemiła obsługa hotelowa, przyjemne pokoje, zadbana zieleń, ilość i różnorodność jedzenia przeogromna. Nie korzystaliśmy z restauracji a'la carte jedynie z naszej "stołówki", ale kompletnie nie rozumiem zarzutów o monotonność czy że jest średniej jakości. To ciekawa jestem jak jadają w domu. Tutaj były przepiórki z grilla, duże krewetki przyrządzane na bieżąco, całe jagnię, dzień jajeczny, bataty pieczone na kilka rodzajów, kalmary smażone w panierce na głębokim oleju, codziennie sałatka z owocami morza, jakaś cała duża ryba, kolejne krewetki smażone (tym razem małe), mnóstwo ichniejszych dań warzywnych, soczewice itp. Nie wspominając o całym stole stricte egipskich słodyczy czy 14 rodzajach miodu na śniadanie. Żadne śniadania typu szwedzki stół w polskim hotelu nie umywają się do tego nawet w połowie jeśli chodzi o ilość i wybór. Każdego dnia na kolację i obiad próbowałam innego dania ciepłego i sałatki. I nie spróbowałam wszystkiego. Nie do przejedzenia! Każde danie miało karteczkę z opisem po angielsku, niemiecku i polsku! Czasami oczywiście nie do końca poprawnie, ale to drobiazg.
Ale rzeczywiście było monotonnie, bo codziennie oprócz zmienianych dań były frytki, makaron, purre ziemniaczane i kurczak, a na śniadanie pancakes i płatki z mlekiem. I chwała za to, bo tylko dzięki temu moje dzieci nie umarły z głodu ;-) O alkoholach się nie wypowiem, nie pijam. Tylko na ostatnią kolację poprosiłam o lampkę białego wina - absolutnie standardowe.
Warto dodać że to jeden z 5 hoteli Jaz w tym kompleksie i można korzystać z infrastruktury wszystkich (dzieci np. bawiły się na sąsiednim wodnym placu zabaw oraz pływały i korzystały z baru w basenie jeszcze w kolejnym, zaś plaża z bezpośrednim zejściem do morza jest tylko przy Jaz Solaya). Jedynie główne posiłki należało spożywać w "swoim" hotelu. Nikt i za nic nie wymagał napiwku, kelnerzy sami pytali nad basenem co przynieść do picia, w aquaparku pierwszego dnia manager podchodził i zagadywał czy coś może pomóc. Gdy wskazałam na potężna chrypkę po klimatyzacji samolotowej, polecił kelnerom przygotować mi konkretną herbatę (anyż, rumianek, melisa i hibiskus) i powolutku popijać. No i pomogło! Animatorzy to przesympatyczne bardzo zaangażowane chłopaki, obsługa hotelowa sprząta pokoje na życzenie (skorzystaliśmy tylko raz), co bardzo cenię, sprzedawcy usług spa, masaży, warkoczyków, wycieczek quadami nienachalni. Raz się podziękuje i spokój. Codziennie muzyka na żywo na tarasie przed restauracją, po 22 milknie. Nam ten spokój odpowiadał. Polecam spacery promenadą po zachodzie słońca w kierunku otwartego morza (kierunek Jaz Maraya) - szum, a poza tym cisza, spokój i te malutkie plaże przy samym brzegu na kilka parasoli - cudowna atmosfera.
Świetne lobby, wiele zakamarków z mnóstwem wygodnych foteli i kanap gdzie można sobie pograć przy stolikach w jakieś gry (co praktykowaliśmy, obok np. para emerytów niemieckich grała w Uno :-) albo zagrać w bilarda. Nad basenem czasem wyglądało że wszystkie leżaki zajęte, ale okazywało się że luźne stoją sobie poskładane na stertę i są rozkładane w miarę potrzeby (lub można było sobie wziąć). I nie wiem w którym miejscu baseny są dotknięte zębem czasu, nie widziałam żadnych odpadających czy połamanych płytek.
Pokoje też absolutnie standardowe (nasz to Family Deluxe), bez żadnych owadów, nic nie odpadało, ściany nieodrapane, wszystko się świeciło, gniazdka przy łóżku i telewizorze, pościel czysta, ręczniki mięciutkie, woda ciepła i o każdej porze o dobrym ciśnieniu. Łóżka przewygodne, w telewizji polski kanał oraz np. BBC i sporo niemieckich kanałów. I do tego odległość do lotniska to chyba 5 km. Naprawdę nie wiem do czego można by się tam przyczepić - czułam się komfortowo i zaopiekowana pod każdym względem. Czystość na najwyższym poziomie jak na Egipt - lód do napojów też robili z wody butelkowanej, nikt nie miał najmniejszych śladów "zemsty faraona".
Rozszerz ubezpieczenie i ciesz się wakacjami w pełni
Aż 25 131
Klientów, w tym także 1195 w związku z COVID-19, skorzystało z pomocy w ramach dodatkowego ubezpieczenia od nagłych zachorowań i wypadków
689 420 zł
tyle wyniósł koszt obsługi medycznej pokryty jednorazowo przez ubezpieczyciela
Aż 8496
w przypadku tylu rezerwacji Klienci otrzymali zwrot kosztów wakacji w ramach ubezpieczenia od rezygnacji, w tym 1050 w związku z COVID-19
Większość Klientów
rozszerza ubezpiecznia o pakiet All Inclusive - rozszerzenie ochrony od kosztów leczenia i następstw nieszcześliwych wypadków o zdarzenia zaistniałe pod wpływem alkoholu
Dane Mondial Assistance
Beztroskie wakacje z TUI
Nr 1 wśród biur podróży w Polsce
pod względem obsłużonych klientów i przychodów w 2021 roku
Najwyższa gwarancja ubezpieczeniowa na polskim rynku
Międzynarodowe standardy bezpieczeństwa
Hotel
Dla dzieci
basen dla dzieci: podgrzewany, leżaki: w cenie, parasole: w cenie
wysokie krzesełka dla dzieci
bufet dla dzieci
miniklub: 4 - 12 lat, pon.-pt., w cenie
animacje dla dzieci: 3 - 12 lat, kilka razy w tygodniu
pokój gier i zabaw
plac zabaw
minidyskoteka: codziennie 20:00 - 20:30, w cenie
animacje dla nastolatków: kilka razy w tygodniu
łóżeczko dla dziecka: na zapytanie, w cenie
Sport i wellness
W cenie
sala fitness/siłownia: od 16 lat, codziennie
aerobik
aqua fitness
minipiłka nożna
siatkówka
siatkówka plażowa
tenis: kort twardy
wypożyczalnia sprzętu do gry w tenisa
Płatne
masaże
zabiegi kąpielowe
zabiegi medyczne
zabiegi pielęgnacyjno-kosmetyczne
aqua aerobik
oświetlenie kortów tenisowych
squash
nurkowanie
szkoła nurkowania PADI: w ofercie firm zewnętrznych
snorkeling: w ofercie firm zewnętrznych
sauna parowa
Rozrywka
zajęcia sportowe kilka razy w tygodniu
międzynarodowe animacje dla dorosłych kilka razy w tygodniu
przedstawienia
wieczory taneczne
zajęcia taneczne
muzyka na żywo
boccia w cenie
rzutki w cenie
bilard w cenie
dyskoteka dla dorosłych
Plaża
ok. 150 m od plaży
prywatna
piaszczysta
kamienista
zalecane obuwie kąpielowe
leżaki w cenie
parasole w cenie
ręczniki w cenie
Basen
baseny: 3
basen: w cenie, zewnętrzny, ze słodką wodą, podgrzewany, leżaki: w cenie, parasole
aquapark „Aqua Coraya": w cenie, zewnętrzny, ze słodką wodą, zjeżdżalnia
basen dla dzieci: podgrzewany, leżaki: w cenie, parasole: w cenie
jacuzzi: ze słodką wodą, podgrzewane, w strefie spa
ręczniki: w cenie
Wyposażenie
recepcja
ogród
taras
sklep z pamiątkami
sklepy
minimarket
butik
jubiler
fryzjer
lekarz
amfiteatr
Wi-Fi, w lobby
pralnia: za opłatą
sala konferencyjna
parking, zadaszony
Karty
Visa, MasterCard, American Express
Liczba pokojów
389
Kategoria lokalna
5 gwiazdek
Dodatkowe informacje
W rezerwowanym hotelu opieka wyłącznie poprzez TUI Service Center 24/7: mailowo, telefonicznie, SMS i za pośrednictwem czatu w aplikacji TUI w serwisie myTUI. W aplikacji TUI znajdą Państwo mnóstwo przydatnych informacji dotyczących przebiegu podróży i miejsca wypoczynku. Za jej pośrednictwem można rezerwować również wycieczki fakultatywne. Jeśli potrzebują Państwo naszej pomocy TUI podczas wypoczynku, jesteśmy do Państwa dyspozycji telefonicznie, sms-owo oraz poprzez formularz kontaktowy. Szczegóły tutaj.
WARUNKI WJAZDU I POBYTU W ZWIĄZKU Z COVID-19: - nie są wymagane testy ani zaświadczenia o szczepieniu Szczegółowe informacje: warunki-podrozy#Egipt
Szczególne warunki funkcjonowania hotelu podczas pandemii COVID-19
Śniadanie: w formie bufetu bez samoobsługi
Istnieje możliwość płacenia gotówką w hotelu: tak
Zakwaterowanie i wykwaterowanie: odbywa się w hotelu po uprzednim umówieniu spotkania w recepcji
Obiad: w formie bufetu bez samoobsługi
Dostępność dozowników z płynem dezynfekującym: w całym hotelu
Odległość do najbliższego lekarza (w metrach): 30
Odległość do najbliższego szpitala (w metrach): 4000
Odległość do najbliższej apteki (w metrach): 200
Program animacyjny/wycieczki: są dostępne w ograniczonym zakresie
Aquapark: jest otwarty bez ograniczeń
Bary: są otwarte bez ograniczeń
Dyskoteka: jest tymczasowo niedostępna
Zajęcia sportowe (np. fitness, joga): są dostępne bez ograniczeń
Siłownia i oferta sportowa (np. tenis, badminton): są dostępne bez ograniczeń
Zabiegi w salonie kosmetycznym lub usługi fryzjerskie: są dostępne bez ograniczeń
Plaża hotelowa: jest dostępna bez ograniczeń
Plac zabaw dla dzieci: jest otwarty bez ograniczeń
Miniklub dla dzieci: jest otwarty bez ograniczeń
Baseny zewnętrzne: są otwarte bez ograniczeń
Restauracje: są otwarte bez ograniczeń
Sauna: jest otwarta w ograniczonym zakresie
Boiska sportowe: są dostępne bez ograniczeń
Masaże i zabiegi: są dostępne bez ograniczeń
Strefa spa: jest otwarta w ograniczonym zakresie
Wyznaczone są stałe godziny posiłków dla gości: nie
Wymagana jest rezerwacja przed pobytem w restauracji: nie
Kolacja: w formie bufetu bez samoobsługi
Lekarz w hotelu: jest dostępny
Zakrywanie ust i nosa przez personel hotelowy: jest wymagane w całym hotelu
Zakrywanie ust i nosa przez gości: jest wymagane w całym hotelu
Hotel zapewnia gościom maski ochronne: tak
Godziny otwarcia restauracji są tymczasowo wydłużone: nie
Wymagane jest noszenie rękawiczek jednorazowych w bufecie samoobsługowym: nie
Przelot
Rezerwacja miejsc w samolocie
Cieszysz się komfortem związanym z brakiem pośpiechu przy odprawie
Zyskujesz możliwość zarezerwowania ulubionych miejsc
Masz gwarancję otrzymania miejsc obok siebie w czasie lotu
*Dostępna na wybranych rejsach czarterowych. Cena zależy od wybranego połączenia. Sprawdź
Opinie gości
Jaz Lamaya - opinie
Średnia ocena klientów:
Znakomity
(5011 opinii)
(5011 opinii)
Lokalizacja
Jakość noclegu
Pokoje
Obsługa
Wartość
Czystość
477lechk2023-01-12
Wyjątkowy
Swietny wypoczynek
Jestesmy w tym hotelu juz 5 raz i zawsze jestesmy zadowoleni z naszego pobytu i napewno jeszcze wrocimy. Swietna obsluga, pyszne jedzenie i bogaty program anjmacyjny - joga, zumba, aqua aerobik. Codziennie wieczorem rozne pokazy. Super!
jaros_awd20232023-01-12
Wyjątkowy
Świetne wakacje
Świetny hotel o wysokim standardzie i bardzo miła obsługa. Bardzo bogaty program animacyjny, zajęcia cały dzień i co wieczór pokazy. Piękna plaża z radą koralowa. Dziękujemy za udane wakacje i polecamy wszystkim
hildegardak20222022-10-26
Wyjątkowy
Fantastyczne wakacje w październiku
Absolutnie fantastyczne wakacje w połowie października. Pięknie położony hotel nad zatoczką z pomostem do snurkowania i nurkowania, przemiła obsługa hotelowa, przyjemne pokoje, zadbana zieleń, ilość i różnorodność jedzenia przeogromna. Nie korzystaliśmy z restauracji a'la carte jedynie z naszej "stołówki", ale kompletnie nie rozumiem zarzutów o monotonność czy że jest średniej jakości. To ciekawa jestem jak jadają w domu. Tutaj były przepiórki z grilla, duże krewetki przyrządzane na bieżąco, całe jagnię, dzień jajeczny, bataty pieczone na kilka rodzajów, kalmary smażone w panierce na głębokim oleju, codziennie sałatka z owocami morza, jakaś cała duża ryba, kolejne krewetki smażone (tym razem małe), mnóstwo ichniejszych dań warzywnych, soczewice itp. Nie wspominając o całym stole stricte egipskich słodyczy czy 14 rodzajach miodu na śniadanie. Żadne śniadania typu szwedzki stół w polskim hotelu nie umywają się do tego nawet w połowie jeśli chodzi o ilość i wybór. Każdego dnia na kolację i obiad próbowałam innego dania ciepłego i sałatki. I nie spróbowałam wszystkiego. Nie do przejedzenia! Każde danie miało karteczkę z opisem po angielsku, niemiecku i polsku! Czasami oczywiście nie do końca poprawnie, ale to drobiazg.
Ale rzeczywiście było monotonnie, bo codziennie oprócz zmienianych dań były frytki, makaron, purre ziemniaczane i kurczak, a na śniadanie pancakes i płatki z mlekiem. I chwała za to, bo tylko dzięki temu moje dzieci nie umarły z głodu ;-) O alkoholach się nie wypowiem, nie pijam. Tylko na ostatnią kolację poprosiłam o lampkę białego wina - absolutnie standardowe.
Warto dodać że to jeden z 5 hoteli Jaz w tym kompleksie i można korzystać z infrastruktury wszystkich (dzieci np. bawiły się na sąsiednim wodnym placu zabaw oraz pływały i korzystały z baru w basenie jeszcze w kolejnym, zaś plaża z bezpośrednim zejściem do morza jest tylko przy Jaz Solaya). Jedynie główne posiłki należało spożywać w "swoim" hotelu. Nikt i za nic nie wymagał napiwku, kelnerzy sami pytali nad basenem co przynieść do picia, w aquaparku pierwszego dnia manager podchodził i zagadywał czy coś może pomóc. Gdy wskazałam na potężna chrypkę po klimatyzacji samolotowej, polecił kelnerom przygotować mi konkretną herbatę (anyż, rumianek, melisa i hibiskus) i powolutku popijać. No i pomogło! Animatorzy to przesympatyczne bardzo zaangażowane chłopaki, obsługa hotelowa sprząta pokoje na życzenie (skorzystaliśmy tylko raz), co bardzo cenię, sprzedawcy usług spa, masaży, warkoczyków, wycieczek quadami nienachalni. Raz się podziękuje i spokój. Codziennie muzyka na żywo na tarasie przed restauracją, po 22 milknie. Nam ten spokój odpowiadał. Polecam spacery promenadą po zachodzie słońca w kierunku otwartego morza (kierunek Jaz Maraya) - szum, a poza tym cisza, spokój i te malutkie plaże przy samym brzegu na kilka parasoli - cudowna atmosfera.
Świetne lobby, wiele zakamarków z mnóstwem wygodnych foteli i kanap gdzie można sobie pograć przy stolikach w jakieś gry (co praktykowaliśmy, obok np. para emerytów niemieckich grała w Uno :-) albo zagrać w bilarda. Nad basenem czasem wyglądało że wszystkie leżaki zajęte, ale okazywało się że luźne stoją sobie poskładane na stertę i są rozkładane w miarę potrzeby (lub można było sobie wziąć). I nie wiem w którym miejscu baseny są dotknięte zębem czasu, nie widziałam żadnych odpadających czy połamanych płytek.
Pokoje też absolutnie standardowe (nasz to Family Deluxe), bez żadnych owadów, nic nie odpadało, ściany nieodrapane, wszystko się świeciło, gniazdka przy łóżku i telewizorze, pościel czysta, ręczniki mięciutkie, woda ciepła i o każdej porze o dobrym ciśnieniu. Łóżka przewygodne, w telewizji polski kanał oraz np. BBC i sporo niemieckich kanałów. I do tego odległość do lotniska to chyba 5 km. Naprawdę nie wiem do czego można by się tam przyczepić - czułam się komfortowo i zaopiekowana pod każdym względem. Czystość na najwyższym poziomie jak na Egipt - lód do napojów też robili z wody butelkowanej, nikt nie miał najmniejszych śladów "zemsty faraona".
550dareks2022-10-12
Wyjątkowy
Przedłużenie lata
Lokalizacja zakwaterowanie jak i obsługa niezmiennie bardzo bardzo dobrze. Wrócimy tu ponownie. Jedzenie oraz dodatkowe atrakcje zapewniane przez animatorów doskonałe. Zwłaszcza para z Sudanu . Doskonała , dragon queen . Facet ma talent.
Jakub L2022-10-06
Bardzo dobry
Just Lamaya
W dniach 17.09 - 01.10 przebywałem w Jaz Lamaya wraz z partnerką. Przyznam szczerze, że był to mój pierwszy wyjazd na 2 tygodnie - nie ukrywam, że motywacją była niewielka różnica cenowa w stosunku do wyjazdu na tydzień, a ponadto sama cena wydawała się atrakcyjna jak na "legendarną" Lamayę - jeden z lepszych hoteli w Marsa Alam.
Czy się zanudziliśmy ? Zdecydowanie nie, nie ma co się bać 2 tygodniowych wyjazdów do Marsa Alam (przed którymi przestrzegali mnie znajomi "bo młodzi ludzie to się zanudzą") .
Przechodząc do meritum:
Położenie hotelu
Hotel położony jest nad zatoką Coraya w tzw. "Madinacie Coraya" (po północnej stronie znajdują sie hotele Steigenberger Coraya oraz Steigenberger Alaya, zaś po południowej Jaz Solaya, Lamaya, Samaya, Maraya, a ponadto Jaz Dal er madina i dalej Solymar Reef i Jaz Grand Marsa). Goście mogą przemieszczać się po terenie wszystkich z tych hoteli, zaś korzystać z infrastruktury (barów oraz basenów) wyłącznie w Jaz Samaya. Ponadto goście Jaz Lamaya mogą korzystać z Aquaparku Coraya ( o którym napisze więcej poniżej).
Plusem hotelu jest położenie nad zatoką samą w sobie, bo słynne wiatry (a w rezultacie czerwone flagi) dzięki temu są nieszkodliwe dla nas. Ponadto z pomostu do snurkowania jest przepiękny widok na rafę, którą mogą podziwiać w ten sposób również ci, którzy boją się snurkować. Jaz Lamaya jest położony najbliżej pomostu.
Rafa sama w sobie jest bardzo obszerna oraz żywa (mnóstwo ryb oraz żółwie) - odrobinę brakuje jej kolorów.
Wadą hotelu (jak i całej zatoki) jest brak dobrej piaszczystej plaży - jedyna znajduje się pomiędzy hotelem Jaz Solaya a Steigenberger Coraya, lecz rekomenduje zabrać ze sobą buty do chodzenia - nikomu się krzywda bez nich nie stanie (raczej), ale tak będzie bardziej komfortowo.
Aquapark
Położony kilka minut spacerem od hotelu. Na jego terenie znajduje się snack bar, gdzie można zjeść m.in pizzę oraz dostać napoje bezalkoholowe. Infrastruktura jest zadbana, pracownicy kompetentni i mili, zaś zjeżdżalnie zróżnicowane - nie jest to na pewno poziom Jaz Aquaviva ani Aqua Blu w Sharm, lecz wciąż aqua park jest fajną atrakcją.
Infrastruktura hotelu
Na pierwszy rzut oka widać, że hotel ma swoje lata. Front, lobby oraz położony w pobliżu teras i restauracja są bardzo zadbane i czyste. Gorzej z częścią basenową (i pokojami - o czym poniżej), gdzie niestety widać silne zużycie płytek.
Zieleń otaczająca hotel jest bardzo zadbana i skrupulatnie pielęgnowana.
Hotel dysponuje 4 basenami ( w tym jednym z widokiem na zatokę i jednym dla dzieci).
Pokoje
Przybywaliśmy w pokoju 1221. Początkowo byliśmy trochę rozczarowani pokojem - było widać, że ma on swoje lata (zużyte meble oraz podniszczone ściany, a ponadto niemal brak wolnych kontaktów). Z racji przybycia późno w nocy nie nie interweniowaliśmy od razu w recepcji - zrobiliśmy to rano. Uprzejmy pan zwiedził z nami 6(!) pokoi - wszystkie wyglądały niemal tak samo, więc odpuściliśmy sobie zmianę pokoju, gdyż pierwszy był najlepiej położony.
Na duży plus chciałbym zaznaczyć, iż po wskazaniu Panu na recepcji wszystkich nieprawidłowo funkcjonujących elementów pokoju zostały one tego samego dnia wymienione lub naprawione (łącznie z drzwiami od łazienki, które nie domykały się bez użycia znacznej siły).
Obsługa
C.d obsługi mam mieszane odczucia. Postaram się poniżej opisać swoje odczucia co do każdej z nich.
Co istotne, w tym hotelu pracownicy wydawali się wyjątkowo przemęczeni i przepracowani.
Recepcja
Za każdym razem można było otrzymać tam wszelką niezbędną pomoc. Zdecydowanie na plus.
Kelnerzy
Z kelnerami różnie. Kelnerzy w barze przy basenie byli przemili oraz pomocni.
Przy głównym barze momentami miałem wrażenie, że było ich za mało. Ponadto przy głównym barze miałem dwie nieprzyjemne sytuacje, gdzie:
- próbowano mi sprzedać 2 butelki wody za 4 euro, bo "mi nie przysługują" (po interwencji w recepcji dostałem je od ręki)
- jak zapytałem czy mogę dostać piwo na wynos to dowiedziałem się, że tylko 5 piw za 10 euro
Poza tymi incydentami ( o ile obsługi było wystarczająco) to wszystko było prawidłowo, aczkolwiek bez "łał".
Różnie było z kelnerami w jadalni.
W porze śniadaniowej raczej byli zajęci klientami z Włoch lub Niemiec. O przygotowanie stołu (położenie podstawowych sztućców) trzeba było prosić (jak się już znalazło kelnera). Nikt mi nie zaproponował napoju do stołu (w odróżnieniu od innych gości) - poza Panem, który 3 razy w ciągu 14 dni przechodził się z dzbankiem kawy i herbaty (niestety za każdym razem nie miałem filiżanki, więc nawet nie miał mi w co nalać).
W porze obiadowej i kolacyjnej było lepiej i już była szansa dostać sprawnie przygotowany stół jak i napoje.
Animatorzy
Animatorzy są świetni, przesymaptyczni i pomocni. Mega ludzie. Jestem osobą, która zwykle unika animatorów, zaś tu ciężko było przeżyć dzień bez rzutek z Ruslanem, Simbą, Omarem albo Miszą. Największy plus hotelu !
Jednak uważam, że program aktywności powinien ulec zmianie - organizowanie "Olympic Games" o 12 rano czy "Kardio" w najcieplejszy dzień w ciągu 2 tygodni jest trochę nie na miejscu. Po pierwsze, osoby przebywające w hotelu w większości nie były w ogóle zainteresowane aktywnościami stricte sportowymi.
Po drugie - nie w takich okolicznościach.
Uważam, że program animacji powinien być lepiej dostosowany pod preferencje gości, a nie próbę ich skrajnego aktywizowania na siłę. Kto chcę robić kardio na urlopie ?
Plusem był fakt, iż codziennie wieczorem było inne show taneczne oraz live music do 23. Ponadto, w amfiteatrze gdzie odbywają się animacje powinna być możliwość otrzymania zimnych napoi - jest tam zwykle bardzo gorąco, a najbliższy bar jest w recepcji.
Sprzątanie
Było w porządku. Oczywiście piękne rzeźby z pościeli.
Jedzenie
Było przeciętne, zdarzały się bardzo dobre dania, lecz większość jedzenia była po prostu średnia. Menu powtarza się co tydzień. W porównaniu z Jaz Aquaviva uważam, że było mniej urozmaicone i mniej smaczne.
Na plus spory wybór owoców. Ponadto dużo ryb, oraz były owoce morza.
Na minus - jak była kolejka przy grillu to kucharzom zdarzało się wydać surowe mięso z rozpędu.
Ogromnym plusem jest Morgana - knajpka przy zatoce, gdzie można zjeść późne śniadanie (np. świeżą jajecznicę - na normalnym śniadaniu jest tylko z bemaru) lub obiad (jak się pominie któryś z tych posiłków).
A la carte
Niestety z braku wolnych miejsc nie byliśmy. Liczba miejsc dla "all inclusive" jest mocno limitowana - jest też opcja full charge i wtedy zawsze znajdą się miejsca ( jak my chcieliśmy zarezerwować to było 0 miejsc dla osób z all inclusive, zaś 8 dla extra charge). Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją i oceniam to jako duży minus - przez 14 dni nie mogłem w ramach all inclusive skorzystać z wybranej restauracji a la carte bez pokrycia kosztów.
Napoje
Standardowo dostępne w barach do 23. W głównej restauracji paskudna kawa z proszku, zaś w barach już ziarnista - bardzo smaczna. Drinki w porządku, aczkolwiek ponoć barmani mieli mało szklanek. Jeżeli chodzi o wykonanie drinków to było bez sensacji - w Jaz Aquaviva były one bardziej urozmaicone w wykonaniu i lepiej podane. Ponadto, barmanom często kończyła się świeża mięta do mohito.
Podsumowanie
Powiem szczerze, że więcej oczekiwałem od tego hotelu czytając opinię o nim i patrząc jak szybko zwykle brakowało do niego miejsc. To miejsce przede wszystkim wymaga odświeżenia, dopracowania (większej dbałości o detale) i trochę lepszego zrozumienia potrzeb gości, gdyż w wielu aspektach wypada gorzej niż m.in wspominana Jaz Aquaviva.
Ale jest to wciąż dobry hotel w którym miło spędziłem wypoczynek.
Czy ponownie wybrałbym ten hotel? Po remoncie na pewno.
Aczkolwiek pewne negatywne aspekty opisane w recenzji mogą być skutkiem obecnej sytuacji geopolitycznej i znacznym wzrostem cen.
Prezentowane w ofercie zdjęcia pokojów są zdjęciami przykładowymi. Pokoje mogą różnić się od tych prezentowanych w ofercie. Nie każdy pokój w danym hotelu wygląda tak samo jak ten prezentowany w ofercie. Zdjęcia pokojów nie stanowią części oferty.
Wyżywienie
All inclusive
śniadanie: codziennie 07:00 - 10:00, w formie bufetu
późne śniadanie: codziennie 10:30 - 11:30
obiad: codziennie 12:30 - 14:30, w formie bufetu
kolacja: codziennie 18:00 - 21:00, w formie bufetu
wybrane lokalne napoje alkoholowe: codziennie 10:00 - 00:00
wybrane napoje do posiłków
kawa/herbata po południu
Restauracje i bary
restauracje: 3
główna restauracja: rodzaje kuchni: międzynarodowa, orientalna, regionalna, ryby/owoce morza, dania dietetyczne: w cenie, potrawy bezglutenowe: w cenie, bufet dla dzieci: w cenie, dania sezonowe: w cenie, dania wegetariańskie: w cenie, bufet, show cooking, popołudniowa herbata, w cenie, z tarasem, strefa dla palących, wysokie krzesełka dla dzieci, wymagany odpowiedni strój
restauracja „Morgana Snacks Restaurant": dania lekkostrawne: w cenie, wybór z menu, popołudniowa herbata, w cenie, codziennie, na plaży, wysokie krzesełka dla dzieci
główna restauracja „Jaz Samaya": rodzaje kuchni: międzynarodowa, bufet, raz na pobyt
bary i inne: 3
bar w lobby „Mawal Lobby Bar": codziennie 10:00 - 00:00, w cenie
bar przy zewnętrznym basenie „Nesma Pool Bar": codziennie 10:00 - 18:00, 20:00 - 22:00, w cenie
bar na plaży „Morgana Beach Bar": codziennie 10:00 - 18:00, w cenie
Dodatkowe informacje
uroczysta kolacja: w cenie, w formie bufetu
Godziny serwowania posiłków w hotelu mogą nieznacznie różnić się od godzin podanych w ofercie.
Wycieczki fakultatywne
Zapoznaj się z szeroką ofertą wycieczek fakultatywnych stworzoną z myślą o naszych Klientach, którzy kochają aktywnie spędzać czas i odkrywać fascynujące miejsca podczas wakacji. Wycieczki fakultatywne możesz zarezerwować:
PRZED WAKACJAMI - w punkcie sprzedaży, Telefonicznym Centrum Rezerwacji (22 270 31 20) oraz online i w aplikacji mobilnej TUI.
W TRAKCIE WAKACJI - online i w aplikacji mobilnej TUI, a także przy pomocy TUI Service Center na czacie w myTUI, telefonicznie, SMS lub mailowo. W przypadku najpopularniejszych hoteli Klienci mają możliwość spotkania z polsko- lub angielskojęzycznym Wakacyjnym Ekspertem TUI, który specjalizuje się w ofercie atrakcji i wycieczek.
Wycieczki fakultatywne TUI to: ✓ Najlepszy wybór wycieczek w języku polskim, ✓ Dostępność i potwierdzenie online, ✓ Możliwość anulacji nawet na dzień przed rozpoczęciem, ✓ Szeroka oferta biletów wstępu na atrakcje w ponad 90 krajach, ✓ Wiele atrakcji obejmuje transfer bezpośrednio z hotelu.