Welcome to the world of TUI
Please choose your tui website:
Wybór TUI gwarancją najwyższych standardów bezpieczeństwa i higieny
Starając się zapewnić bezpieczeństwo i ochronę naszych Klientów oraz pracowników, kluczowe
jest, abyśmy wspierali się nawzajem w stosowaniu praktycznych, odpowiedzialnych i
skutecznych środków ochrony.
Kompleksowa międzynarodowa działalność Grupy TUI umożliwia wprowadzenie i egzekwowanie spójnych standardów bezpieczeństwa i ochrony, począwszy od punktów sprzedaży, przez procedury na pokładzie samolotów, podczas transferów, pobytu w hotelach i w trakcie realizowania wycieczek fakultatywnych.
Kluczowe elementy standardów bezpieczeństwa dotyczą dystansu społecznego, zasad
higieny oraz dezynfekcji. Wszystkie wytyczne oparte są na aktualnych najlepszych praktykach
rekomendowanych przez m.in. ze Światowej Organizacji Zdrowia, Europejskiego Centrum Kontroli Chorób
czy lokalnych przepisów.
Ochrona ubezpieczeniowa w czasach Covid-19
Od dnia 14 lipca 2020 Klienci TUI ubezpieczeni w ramach wariantów Standard oraz Optymalny, podczas pobytu zagranicznego, będą chronieni w przypadku zdiagnozowanego zachorowania wywołanego przez COVID-19. Koszty leczenia w razie zachorowania Ubezpieczonego będą świadczone do pełnych sum ubezpieczenia wariantów Standard i Optymalny.
Prosimy szczególnie mieć na uwadze, że Klientom, u których zostanie zdiagnozowany koronawirus, pomocy medycznej i opiekuńczej udzielą , w pierwszej kolejności, lokalne władze na miejscu, w którym przebywają. Zalecenia władz w warunkach specjalnego reżimu sanitarnego powinny być bezwzględnie przestrzegane.
Klienci ubezpieczeni w ramach Kosztów Rezygnacji zostają objęci ochroną w przypadku rezygnacji spowodowanej zdiagnozowanym u nich zachorowaniem wywołanym przez COVID-19 lub w przypadku objęcia ich przez służby sanitarne kwarantanną w kraju zamieszkania.
Prosimy pamiętać, że powyższe zdarzenia mają uniemożliwiać Klientowi odbycie podróży, oznacza to, że ochrona Kosztów Rezygnacji świadczona będzie wyłącznie dla zachorowania oraz kwarantanny, które nie zakończą się przed planowaną datą rozpoczęcia wyjazdu.
Jeżeli obawiasz się epidemii Covid-19 rekomendujemy, aby kupić jeden z wariantów ubezpieczenia: Standard, Optymalny oraz Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji, które zapewniają ochronę w takich przypadkach. Czytaj więcej >
Na lotnisku
Dystans społeczny, pomiary temperatury, dodatkowy personel obsługi naziemnej, zakrywanie nosa i ust maską ochronną.
Czyste powietrze na pokładzie
Systemy filtrowania zapewniające wysoką jakość powietrza.
Boarding
Szczegółowe komunikaty, wymóg noszenia maski ochronnej zasłaniającej nos i usta, wchodzenie na pokład w małych grupach, brak kolejek w rękawach oraz przejściach.
Serwis na pokładzie
Zasada "no contact", przydzielanie miejsc z zachowaniem bezpiecznej odległości na lotach z mniejszą ilością pasażerów, bezgotówkowa płatność za serwis pokładowy.
Po przylocie
Rozłożone w czasie opuszczanie samolotu, zwiększenie liczby autobusów przewożących podróżnych do terminala, zachowanie dystansu przy kontroli paszportowej i odbiorze bagażu, zwiększona częstotliwość gruntowanego sprzątania i dezynfekcji.
O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ NA LOTNISKU I PODCZAS LOTU?
Mając na uwadze bezpieczeństwo Klientów, pracowników obsługi naziemnej i załóg przygotowaliśmy wytyczne zgodnie z rekomendacjami lokalnych instytucji odpowiedzialnych za zdrowie publiczne oraz międzynarodowych instytucji czuwających nad bezpieczeństwem lotów. Porty lotnicze wprowadziły szereg zmian, które obejmują m.in. kontrolny pomiar temperatury przy wejściach do terminali, odizolowanie pasażerów wylatujących od pasażerów przylatujących, obowiązek zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki ochronnej, przygotowanie punktów, w których gromadzą się pasażerowie do zachowania dystansu społecznego, dodatkowe punkty ze środkami dezynfekującymi dla pasażerów, dostęp do maszyn, w których można zakupić maseczki ochronne. Ograniczony zostanie dostęp do części infrastruktury, jak sklepy czy saloniki biznesowe. Na teren terminala będą mogli wejść tylko pasażerowie, a przy wejściu do terminala mierzona będzie temperatura ciała (w przypadku temperatury powyżej 38 st. C. mogą zostać niedopuszczeni do odbycia podróży).
WAŻNE: Podczas kontroli dostępu przy wejściu do terminala lotniska Klienci TUI powinni okazywać dokumenty podróży.
W przypadku podróży do krajów, do których wymagane jest posiadanie wizy turystycznej, rekomendujemy wcześniejszy zakup wizy online.
Osoby wykazujące symptomy choroby COVID-19 nie powinny pojawiać się na lotnisku. W przypadku podejrzenia stanu zdrowia pasażera, służby lotniskowe będą mogły skierować osobę na kontrolę lekarską w przygotowanych do tego specjalnych pomieszczeniach.
Zaleca się również minimalizowanie bagażu podręcznego.
Zobacz jak wyglądają zasady bezpieczeństwa podczas podróżowanie samolotem na naszym kanale TUI Poland na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OVvXyuDkULg
Powitanie na lotnisku
Szczegółowe informacje przekazywane w aplikacji TUI jeszcze przed wylotem w celu usprawnienia procedur po wylądowaniu.
Transfery
Dostępność żeli do dezynfekcji rąk, wymóg noszenia maseczki ochronnej w autobusie, zachowanie dystansu społecznego (rząd siedzeń za kierowcą powinien pozostawać wolny), częste dezynfekcje pojazdów, korzystanie ze środkowych lub tylnych drzwi, ograniczenie ilości pasażerów podczas podróży, zwiększenie oferty transferów prywatnych.
Wycieczki fakultatywne
Więcej wycieczek i atrakcji na świeżym powietrzu, mniejsze grupy, zachowanie dystansu społecznego, odpowiednie planowanie zwiedzania w celu zmniejszenia kontaktu z innymi grupami, omijanie zatłoczonych miejsc, zakrywanie nosa i ust maseczką ochronną tam gdzie to wymagane (podczas transferu i podczas zwiedzania w miejscach publicznych), możliwość organizacji wycieczek z prywatnym przewodnikiem.
Obsługa
Obsługa poprzez aplikację TUI i TUI Service Center (telefon, SMS, e-mail, czat), w celu zmniejszenia kontaktów, które nie są konieczne, dystans społeczny i stosowanie środków ochrony podczas kontaktów osobistych.
Pamiętaj, że TUI Service Center jest do Twojej dyspozycji w każdej sytuacji.
Dane kontaktowe dostępne są w serwisie myTUI.
Zwiększone standardy higieny
Dystans społeczny, nowe zasady sprzątania w hotelach, w tym procedury dezynfekcji pokoi, zwiększenie ilości punktów z miejscami do dezynfekcji rąk, szkolenia personelu.
Restauracje i bary
Dostosowanie ilości stołów do powierzchni w restauracjach, wydłużenie godzin otwarcia, obsługa kelnerska przy stolikach, ograniczenie samoobsługi przy bufetach i barach.
Rozrywka
Programy animacyjne organizowane na zewnątrz, brak dyskotek, kluby dla dzieci prowadzone zgodnie z wymogami sanitarnymi.
Aktywności
Sporty zespołowe zastąpione innymi zajęciami (np. tenis zamiast piłki nożnej), mniej uczestników, ale zwiększona częstotliwość zajęć, spa z ograniczoną ofertą, zamknięte sauny.
NAJWAŻNIEJSZE ZASADY FUNKCJONOWANIA HOTELI:
Jeżeli posiadasz rezerwację pamiętaj, aby kontaktować się z punktem sprzedaży, w którym została zawarta umowa.