Rezerwacja telefoniczna
801 884 802
22 255 04 02
pn-pt: 08:00-22:00
so-nd: 09:00-20:00

Porady dla podróżnych

rozwiń wszystkie
zwiń wszystkie
  • Co to jest „bilet elektroniczny?

  • Co to jest „bilet elektroniczny?

    Bilet elektroniczny to uaktualniona wersja biletu papierowego, którą otrzymują Państwo na adres e-mail podany w formularzu rezerwacyjnym po zakończeniu procesu rezerwacji. Każdy bilet elektroniczny posiada własny unikalny numer przyporządkowany do Państwa rezerwacji w linii lotniczej. Po otrzymaniu biletu należy go wydrukować i zachować, ponieważ znajdą tam Państwo również inne, przydatne dla podróżującego informacje, tj. dokładne godziny wylotu i kody poszczególnych odcinków lotu. „Bilety papierowe” - tradycyjne, zostały wycofane decyzją IATA z obrotu lotniczego 1 czerwca 2008 roku.

  • Czy można dokonać zmiany nazwiska na bilecie?

  • Czy można dokonać zmiany nazwiska na bilecie?

    Niestety linie zazwyczaj nie dopuszczają możliwości zmiany danych w bilecie. W celu weryfikacji możliwości dokonania takiej zmiany prosimy o kontakt z naszym Call Center.

  • Czy cena biletu od momentu rezerwacji do wystawienia biletu może ulec zmianie?

  • Czy cena biletu od momentu rezerwacji do wystawienia biletu może ulec zmianie?

    Jeśli płatność kartą kredytową za bilet będzie opóźniona (problemy z autoryzacją, brak środków na karcie kredytowej, konieczność odblokowania w banku możliwości transakcji w internecie ) i zrealizowana w innym dniu niż dzień założenia rezerwacji, cena może ulec zmianie. Wśród powodów są zmiany kursu walut, trasy przelotu, miejsca i/lub sposobu wystawienia biletu, koniec promocji danej linii lotniczej. Dopiero po wystawieniu biletu lotniczego uzyskujemy gwarancję jego ceny. Każdorazowo w przypadku problemów z płatnością za bilet będziemy się z Państwem kontaktować

  • W jaki sposób mogę zapłacić za zarezerwowany bilet?

  • W jaki sposób mogę zapłacić za zarezerwowany bilet?

    Dla Państwa bezpieczeństwa i wygody akceptujemy na naszej stronie internetowej płatność wyłącznie kartą kredytową VISA bądź Mastercard. Prosimy pamiętać, TUI akceptuje tylko tzw. karty "wypukłe". Płatność kartą kredytową gwarantuje najszybszy i najwygodniejszy zakup zarezerwowanego biletu lotniczego. Jednakże możliwy jest również zakup biletu lotniczego za pośrednictwem naszego Call Center, obowiązują jednak przy tym inne opłaty za wystawienie biletu.

  • Jak wygląda procedura zwrotu niewykorzystanego biletu?

  • Jak wygląda procedura zwrotu niewykorzystanego biletu?

    Jeśli chcą Państwo zwrócić niewykorzystany bilet i anulować rezerwację, uprzejmie prosimy o kontakt mailowy z naszym Call Center. Prosimy o cierpliwość, linie lotnicze zastrzegają sobie aż do 30 dni od dokonania zwrotu na wypłatę pozostałej kwoty. Transakcja ta dokonywana jest bezpośrednio przez linie lotniczą na kartę kredytową, którą został opłacony bilet lotniczy.

  • Czy płacenie kartą kredytową na stronie TUI jest bezpieczne?

  • Czy płacenie kartą kredytową na stronie TUI jest bezpieczne?

    Dane przesyłane w trakcie procesu rezerwacji są chronione zaszyfrowanym połączeniem (SSL – 256 bit). Najwyższy poziom bezpieczeństwa gwarantuje certyfikat nadany systemowi PCI DSS Class 1. Wszystkie informacje są więc w 100% zabezpieczone. Każdorazowo dla własnego jednak prosimy korzystać wyłącznie ze sprawdzonego i pewnego sprzętu, zabezpieczonego przed wirusami, programami szpiegującymi lub trojanami.

  • Czy mogę kupić online bilet w TUI jeśli nie mam karty kredytowej ?

  • Czy mogę kupić online bilet w TUI jeśli nie mam karty kredytowej ?

    Niestety rezerwując online nie ma takiej możliwości. Bilet lotniczy można jednak wykupić rezerwując go za pośrednictwem naszego Call Center i decydując się na inny rodzaj płatności.

  • Jak kalkulowana jest cena biletu?

  • Jak kalkulowana jest cena biletu?

    Na cenę biletu wpływa wiele czynników, dwa podstawowe to, termin rezerwacji biletu i typ przewoźnika z którego usług chcemy skorzystać. Obowiązuje więc zasada, że im wcześniej zarezerwujemy lot, tym będzie on tańszy, jednak w szczycie sezonu np. w miesiącach wakacyjnych, w święta, czy ferie, bilety lotnicze zdecydowanie drożeją, niezależnie od daty zakupu. Niektórzy przewoźnicy narodowi specjalizują się w konkretnych trasach, dodatkowo promowanych specjalną polityką cenową, realizowanych z udziałem bardziej ekonomicznych maszyn. Na naszej stronie internetowej możecie Państwo w kilkanaście sekund porównać ofertę wielu linii lotniczych i uzyskają propozycje kilku najkorzystniejszych połączeń.

  • W jaki sposób znajdę najtańsze połączenie na konkretnej trasie?

  • W jaki sposób znajdę najtańsze połączenie na konkretnej trasie?

    Gdy wybiorą Państwo w naszej wyszukiwarce cel podróży, serwis TUI przedstawi różne możliwości przelotu, zaczynając od najtańszej w danej klasie, przy jednoczesnym uwzględnieniu lotów czarterowych i tanich linii lotniczych. Warto też pamiętać, że zaznaczenie elastyczności terminu podróży (+/- 3 dni w wyszukiwarce, przy oknie daty przylotu i wylotu), pozwala wyszukać najtańsze połączenia oscylujące wokół wybranego terminu.

  • Czy ceny biletów na danej trasie zmieniają się w czasie?

  • Czy ceny biletów na danej trasie zmieniają się w czasie?

    W większości przypadków ceny biletów rosną wraz ze zbliżającym się terminem wylotu przy czym tendencja ta wyraźnie przybiera na 2 tygodnie przed planowanym lotem. Z tego powodu zalecamy rezerwację biletów jak najwcześniej w najbardziej korzystnej cenie (np. „First Minute w LOT).

  • Czy mogę liczyć na zwrot niewykorzystanego biletu lub jego części?

  • Czy mogę liczyć na zwrot niewykorzystanego biletu lub jego części?

    Możliwość ta jest ściśle uzależniona od biletu, oraz taryfy w której został wykupiony. Zazwyczaj droższe bilety cechuje większa elastyczność w zakresie zmiany rezerwacji czy anulacji lotu. W przypadku najdroższych biletów (np. w klasie business) możemy liczyć na odzyskanie prawie całej kwoty, im atrakcyjniejsza cena (często promocyjna) tym mniejsza jej część podlegać będzie zwrotowi. Często odzyskamy jedynie równowartość wliczonych w cenę biletu podatków. TUI pobiera opłatę manipulacyjną za dokonanie takiego zwrotu.

  • Jak najtaniej spędzić weekend zagranicą?

  • Jak najtaniej spędzić weekend zagranicą?

    Mamy parę pomysłów. Zachęcamy do prenumeraty naszego newslettera i uważnego śledzenia promocji lotniczych. Warto też pamiętać o zasadzie obowiązującej w taryfach ekonomicznych, gdzie pasażer powinien spędzić w swoim porcie docelowym minimum 1 noc z soboty na niedzielę. Zawsze warto też sprawdzić ceny lotów w zbliżonych datach poprzedzających weekend (np. powrót w poniedziałek) Czasem tez opłaca się zarezerwować bilet w 1 stronę tanim przewoźnikiem (low-cost) i dopasować do tego powrót rejsem liniowym. Wszystko zależy od dostępności klas rezerwacyjnych na konkretnym locie.

  • Czy kupowanie biletów po obniżonej cenie jest obarczone ryzykiem?

  • Czy kupowanie biletów po obniżonej cenie jest obarczone ryzykiem?

    Najtańsze bilety lotnicze są najbardziej restrykcyjne jeżeli chodzi o wszelkie zmiany czy anulacje. Tym właśnie linia lotnicza rekompensuje sobie atrakcyjną cenę podróży Jeżeli jesteście Państwo pewni daty lotu i kierunku, rezerwacja biletu w najtańszej-promocyjnej cenie jest jak najbardziej wskazana.

  • Czy przewoźnicy pobierają opłatę za płatność kartą kredytową?

  • Czy przewoźnicy pobierają opłatę za płatność kartą kredytową?

    Większość przewoźników typu „low cost” pobiera opłaty za płatność kartą kredytową. Wysokość takiej opłaty zależy od konkretnej linii lotniczej i rodzaju karty kredytowej. Podobnie w przypadku wylotu z lotnisk innych niż polskie przy rezerwacji lotu na połącznie Lufthansy, Austrian Airlines, Swiss etc. Opłata ta jest doliczana do ceny biletu w końcowym etapie rezerwacji, Opłata ta nie jest w żaden sposób związana z przychodami TUI. Linie lotnicze pobierają ją od każdego pasażera, płacącego kartą kredytową.

  • W jaki sposób otrzymam bilet na zakupiony lot z tanią linią lotniczą?

  • W jaki sposób otrzymam bilet na zakupiony lot z tanią linią lotniczą?

    Tanie linie lotnicze, podobnie jak wszyscy przewoźnicy od 1 czerwca 2008 roku, wycofały z użycia tradycyjne bilety papierowe. Po dokonaniu rezerwacji w TUI pasażer bezpośrednio z taniej linii lotniczej otrzymuje e-mail z numerem rezerwacji, który jest jednocześnie numerem biletu elektronicznego. Wydrukowany z e-maila bilet wraz z dokumentem tożsamości ( dowód osobisty lub paszport) zupełnie wystarczy do odprawy lotniskowej (check-in). W wielu przypadkach lotów tanimi liniami lotniczymi możliwa jest wyłącznie tzw. „odprawa online” Zgodnie z selekcją podczas dokonywania rezerwacji oraz na podstawie informacji przesłanych przez linie lotniczą na adres e-mail podany w formularzu rezerwacyjnym, Pasażer zobowiązany jest w konkretnym przedziale czasowym samodzielnie odprawić się na dany rejs na stronie internetowej przewoźnika.

  • Czy można dokonać zmiany nazwiska w rezerwacji taniej linii lotniczej?

  • Czy można dokonać zmiany nazwiska w rezerwacji taniej linii lotniczej?

    Tak, choć taka zmiana jest możliwa zazwyczaj nie później niż na 24h przed wylotem i wiąże się z dodatkową opłatą, zależną od danej linii lotniczej. Ponieważ nie mamy możliwości przyjmowania przez telefon numeru karty kredytowej, prosimy o bezpośredni kontakt z tanim przewoźnikiem.

  • Ile bagażu mogę zabrać ze sobą na pokład samolotu rejsowego?

  • Ile bagażu mogę zabrać ze sobą na pokład samolotu rejsowego?

    - Bagaż podręczny - czyli bagaż, jaki można zabrać ze sobą na pokład samolotu. Jego wymiary zazwyczaj nie powinny przekraczać 55 x 40 x 25cm, a waga nie powinna być większa niż 5 - 12 kg w klasie ekonomicznej (wyjątek: linia British Airways, gdzie limit bagażu podręcznego wynosi 23 kg, ale nie może przekraczać wymiarów umożliwiających schowanie bagażu do luku na pokładzie samolotu). W cenie biletu lotniczego na ogół jest uwzględniona 1 szt. bagażu podręcznego. Dodatkowo bezpłatnie można zabrać na pokład samolotu torebkę damską, laptop czy aparat fotograficzny.

    - Bagaż rejestrowany - czyli przewożony w luku bagażowym. Jego wielkość nie powinna przekraczać sumy 158 cm (62 cale) wys.+ szer.+ dł., a jego ilość i waga jest zależna od trasy i przewoźnika.

    Ogólne zasady:
    - Trasy europejskie oraz loty do Azji, Australii, Bliski Wschód - obowiązuje zasada wagowa, czyli można zabrać maksymalną określoną w warunkach biletu wagę bagażu niezależnie od ilości walizek. Dla klasy ekonomicznej jest to 20kg , dla klasy biznes 30kg, dla klasy pierwszej 40 kg .

    - Trasy transatlantyckie, loty do USA, Kanady, Ameryki Środkowej - na tych trasach obowiązuje zasada sztukowa czyli nie można zabrać więcej sztuk bagażu niż limit określony w warunkach biletu. Dla klasy ekonomicznej jest to 1 sztuka nie przekraczająca 23kg tzw. 1PC, dla klasy biznes i pierwszej 2 sztuki - każda sztuka nie przekraczająca 32kg tzw. 2PC

    W sprawie szczegółowych informacji prosimy o kontakt z naszym Call Center.

  • Jaki bagaż przysługuje dziecku przy lotach liniami rejsowymi?

  • Jaki bagaż przysługuje dziecku przy lotach liniami rejsowymi?

    Dzieci powyżej 2 lat uprawnione są do przewozu tej samej ilości bagażu, co osoba pełnopłatna Infantom poniżej 2 roku życia przysługuje jedna sztuka bagażu oraz jeden wózek, przy czym maksymalny ciężar tej sztuki bagażu wynosi 10kg w przypadku rejsów, na których obowiązuje limit bagażu w kilogramach. Wszystkie informacje znajdziecie Państwo w bilecie lotniczym. Dzieci, które w trakcie podróży skończą 2 lata, muszą mieć już rezerwację miejsca- czyli wykupiony bilet lotniczy one-way. Należy pamiętać, że kluczowa jest data powrotu.

  • Jak wygląda kwestia bagażu w tanich liniach lotniczych?

  • Jak wygląda kwestia bagażu w tanich liniach lotniczych?

    Tanie linie lotnicze w ramach zakupionego biletu, bezpłatnie dopuszczają przewóz tylko bagażu podręcznego. Jego wymiary zazwyczaj nie powinny przekraczać 55 x 40 x 20cm, a waga nie powinna być większa niż 5 - 10 kg, (w zależności od linii lotniczej). W cenie biletu lotniczego niezależnie od linii lotniczej jest uwzględniona 1 szt. bagażu podręcznego. Każdy bagaż przekraczający limity musi zostać nadany do przewozu jako bagaż rejestrowany (w luku bagażowym). Trzeba jednak pamiętać, że za taki bagaż tani przewoźnik pobiera dodatkowe opłaty.

  • Jak wygląda przewóz zwierząt samolotem?

  • Jak wygląda przewóz zwierząt samolotem?

    Zazwyczaj linie lotnicze rejsowe pozwalają na przewóz tylko psów albo kotów. Chęć przewozu zwierzęcia należy zgłosić do Call Center TUI przed założeniem rezerwacji online. Zwierzęta małe można przewozić w kabinie samolotu, w specjalnie dopasowanych do ich wagi i rozmiarów klatkach. Waga zwierzęcia wraz z kontenerem, w którym jest przewożone, nie może być większa niż 8 kilogramów, maksymalne wymiary klatki - to 55 x 40 x 20cm. Zwierzęta większe, które nie mogą podróżować w kabinie pasażerskiej, transportowane są w odpowiednich kontenerach, w klimatyzowanych sekcjach luków bagażowych. Przewożone zwierzęta muszą posiadać książeczki szczepień oraz aktualne zaświadczenia od weterynarza, uwzględniające przepisy kraju wylotu, portów tranzytowych oraz docelowego miejsca podróży. Za przewóz zwierzęcia linie lotnicze pobierają dodatkowe opłaty. Opłaty te uzależnione są od trasy przelotu i przewoźnika. Pasażer musi posiadać własną klatkę dla zwierzaka, w niektórych portach można ją kupić na lotnisku.

    W przypadku przewozu nietypowych zwierząt polecamy skontaktować się również ze Służbą Celną, aby uzyskać informacje o dokumentach niezbędnych do przewozu.

    - UWAGA! Nie można wwozić psa do Wielkiej Brytanii drogą lotniczą, chyba, że jako przesyłka Cargo – wtedy pies podróżuje bez właściciela. To samo dotyczy Irlandii, Republiki Południowej Afryki, Hong Kongu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Kenii.

    - UWAGA! Przewóz psów przewodników osób niewidomych i niepełnosprawnych jest regulowany oddzielnymi przepisami. W większości linii lotniczych pies będzie leciał na pokładzie, bez pojemnika do przewozu, niezależnie od wielkości psa. Nie dotyczy to Wielkiej Brytanii i Irlandii. Za każdym razem należy wpisać taką informację do rezerwacji (konieczny kontakt z TUI) w celu uzgodnienia przewozu psa przewodnika.

    Żadna z tanich linii lotniczych nie zgadza się na przewożenie zwierząt, dlatego, że wiąże się to z koniecznością uzyskania drogich certyfikatów.

  • Jakie są zasady przewozu sprzętu sportowego i bagażu specjalnego?

  • Jakie są zasady przewozu sprzętu sportowego i bagażu specjalnego?

    Linie lotnicze umożliwiają przewóz sprzętu sportowego oraz innych nietypowych przedmiotów za dodatkową opłatą. Sprzęt sportowy musi być odpowiednio zabezpieczony oraz zapakowany w przeznaczonych do tego torbach (kije golfowe, narty i kijki). W przypadku sprzętu do nurkowania przewieźć można puste butle. W przypadku rowerów - pedały muszą być przykręcone, kierownica odkręcona, a powietrze z kół spuszczone. Instrumenty muzyczne muszą być przewożone w futerałach.

    Małe instrumenty muzyczne mogą być przewożone na pokładzie samolotu pod warunkiem, że nie przekraczają wymiarów 55x40x23 cm oraz ważą mniej niż 8 KG. Instrument jest wtedy traktowany jako bagaż podręczny. Na pokładzie samolotu można przewieźć także wiolonczelę, dla której należy wykupić dodatkowe miejsce. Pozostałe instrumenty przewożone są w luku bagażowym.

    Przewóz sprzętu sportowego i bagażu specjalnego należy zadeklarować najpóźniej 24 godziny przed rejsem. Każdorazowo, jeśli przewóz dotyczy linii rejsowych, prosimy Państwa o kontakt z Call Center w celu dokonania koniecznego wpisu do rezerwacji.

    W celu uzyskania szczegółowych informacji, prosimy każdorazowo o kontakt z Call Center TUI.

  • Bagaż został zniszczony/zaginął w trakcie podróży. Co przysługuje pasażerowi w takiej sytuacji?

  • Bagaż został zniszczony/zaginął w trakcie podróży. Co przysługuje pasażerowi w takiej sytuacji?

    W przypadku linii rejsowych zastosowanie mają postanowienia Konwencji Warszawskiej i innych regulacji stowarzyszenia IATA. Skrót stosownych regulacji poniżej. W wypadku uszkodzenia bagażu w transporcie międzynarodowym, należy złożyć pisemną reklamację do linii lotniczej, natychmiast po stwierdzeniu uszkodzenia, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od dnia otrzymania bagażu.

    W razie opóźnienia reklamację należy zgłosić w ciągu 21 dni od daty doręczenia bagażu. Odpowiedzialność przewoźnika za zagubienie, opóźnienie lub uszkodzenie bagażu jest ograniczona*, chyba że uprzednio podróżny zadeklarował wyższą wartość bagażu i uiścił dodatkową opłatę. Przed opóźnieniem, utratą i zniszczeniem bagażu można się ubezpieczyć. Dla większości podróży międzynarodowych (włączając ich odcinki krajowe) odpowiedzialność przewoźnika jest ograniczona do 20 dolarów USA, za kilogram bagażu rejestrowanego i do 400 dolarów USA, za jedną sztukę bagażu nierejestrowanego(podręcznego). W przypadku podróży odbywanych w całości pomiędzy miastami w Stanach Zjednoczonych , odpowiedzialność przewoźnika jest ograniczona do łącznej kwoty 3.000 USD dolarów USA za bagaż rejestrowany i nierejestrowany jednego pasażera (niektórzy przewoźnicy mogą stosować wyższe limity odpowiedzialności). W stosunku do pewnych artykułów podróżny może zadeklarować wyższą wartość. Niektórzy przewoźnicy wyłączają odpowiedzialność za przedmioty wartościowe, delikatne i kruche. Dodatkowych informacji udzielają biura poszczególnych linii lotniczych.

  • Czy bagaż rejestrowany zawsze nadawany jest do punktu docelowego podróży?

  • Czy bagaż rejestrowany zawsze nadawany jest do punktu docelowego podróży?

    Generalna zasadą jest, że bagaż główny nadawany jest do punktu docelowego podróży wskazanego na danym bilecie lotniczym. Wyjątek stanowią jednak przeloty tranzytowe przez Amerykę zarówno Północną jak i Południową. Wówczas przy podróży tam, bagaż musi zostać odebrany przez pasażera w pierwszym porcie amerykańskim i ponownie nadany. Zasada ta nie obowiązuje już w drodze powrotnej.

  • Czego nie można przewozić w bagażu podręcznym?

  • Czego nie można przewozić w bagażu podręcznym?

    W bagażu podręcznym nie można przewozić wszelkich płynów( wyjątek stanowią ich pojedyncze opakowania nie większe niż 100 mililitrów- 3uncje). Dodatkowo produkty te - powinny być zapakowane w jedną, przezroczystą torbę plastikową, z systemem wielokrotnego zamknięcia (np. torebka strunowa lub z taśma klejąca), o pojemności do 1 litra (np. torebka dwuścienna o wymiarach 220 mm/150mm lub 200 mm/200mm). Torebki takie możliwe są do nabycia na większości lotnisk.

    Pod pojęciem płynu rozumiemy: napoje, żele, pasty, emulsje, płynne mieszanki oraz zawartość pojemników będących pod ciśnieniem, a także pasty do zębów, żele do włosów, zupy, syropy, perfumy, dezodoranty, pianki do golenia, aerozole oraz inne produkty o podobnej konsystencji. Oprócz tego nie można przewozić narzędzi ostrych, np. pilników, nożyczek, jak również substancji niebezpiecznych.

    Dopuszcza się następujące wyjątki: produkt, który jest pasażerowi niezbędny podczas podróży z przyczyn medycznych (np. dieta bezglutenowa). Dotyczy to również specjalnego pokarmu dla niemowląt, zakładając, że opiekunowie dziecka przewożą jego rozsądną ilość, niezbędną na czas podróży. W bagażu podręcznym Można również przewieźć produkt, który został zakupiony w sklepie wolnocłowym (duty-free), pod warunkiem, że obsługa sklepu odpowiednio go zapakowała.

  • Czy dzieci mogą podróżować same?

  • Czy dzieci mogą podróżować same?

    Uwaga! Dzieci w wieku 5-12 lat ( bądź do 15 lat – w zależności od linii lotniczej) mogą podróżować bez towarzystwa osób dorosłych, ale należy wykupić dla nich opiekę stewardessy. Młodzież w wieku od 12 do 17 lat można podróżować samodzielnie bez asysty. Na specjalne życzenie rodziców lub opiekunów, młodzież w tym wieku może podróżować pod opieką członka personelu pokładowego. Opieka zorganizowana zostanie analogicznie jak dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Każdorazowo prosimy o kontakt z naszym Call Center.

  • IATA - jakie są warunki przewozu osób i bagażu w ruchu międzynarodowym?

  • IATA - jakie są warunki przewozu osób i bagażu w ruchu międzynarodowym?

    Wszelkie informacje na ten temat znajdą Państwo pod adresem: http://www.tui.pl/bilety-lotnicze-regulaminy

  • Czy obywatele Polski podróżujący do innych państw zawsze potrzebują wizy i paszportu?

  • Czy obywatele Polski podróżujący do innych państw zawsze potrzebują wizy i paszportu?

    Uprzejmie prosimy zapoznać się z aktualnymi przepisami wizowymi na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych www.msz.gov.pl/Informacje,dla,obywateli,RP,wyjezdzajacych,za,granice,1800.html

  • Gdzie można znaleźć informacje na temat placówek dyplomatycznych krajów, do których się udajemy?

  • Gdzie można znaleźć informacje na temat placówek dyplomatycznych krajów, do których się udajemy?

    Aktualną listę przedstawicielstw dyplomatycznych akredytowanych w Polsce znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: http://www.msz.gov.pl/Przedstawicielstwa,dyplomatyczne,w,Polsce,12916.html

  • Czy linie oferują zniżki dla dzieci, młodzieży bądź seniorów?

  • Czy linie oferują zniżki dla dzieci, młodzieży bądź seniorów?

    Wszystkie zniżki przyznawane są zgodnie z zasadami konkretnej taryfy danego przewoźnika. Przedziały wiekowe mogą się różnić w zależności od linii lotniczej. Zniżki są przyznawane są Infantom (niemowlętom które nie ukończyły 2 lat w dacie lotu powrotnego), dzieciom w wieku 2-12 lat, młodzieży i studentom – sporadycznie, zazwyczaj tylko na podróż do USA Dzieci do 2 lat płacą przeważnie 10% ceny biletu pod warunkiem, że podróżują na kolanach osoby dorosłej, czasem do ceny doliczane są niektóre podatki lotniskowe. Dzieci w wieku: 2-12 lat objęte są zazwyczaj zniżką 25-35%. Seniorzy powyżej 60 roku życia zazwyczaj otrzymują zniżkę w wysokości 10% ceny biletu- dotyczy to w większości przypadków podróży do USA. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszym Call Center.

  • Kiedy kobieta w ciąży może podróżować samolotem?

  • Kiedy kobieta w ciąży może podróżować samolotem?

    Do 26 tygodnia ciąży, panie mogą podróżować samolotem, bez konieczności zaprezentowania zaświadczenia lekarskiego. W okresie od 27 do 32 tygodnia, na pokład musimy ze sobą zabrać zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do podróży samolotem. W 32 tygodniu ciąży, każda kobieta decyduje się na lot, na własną odpowiedzialność linia lotnicza zaś, nie ponosi z tytułu nieprzewidzianych komplikacji, żadnych konsekwencji prawnych. Wymogi te mogą się różnić w zależności od przewoźnika. Dla kobiet w/po 32 tygodniu ciąży konieczne jest wypełnienie specjalnego dokumentu MEDIF. W celu uzyskania dokładnych informacji, prosimy o kontakt z naszym Call Center.

  • Wykupiłem bilet na lot w obie strony. Chciałbym jednak wykorzystać tylko lot powrotny. Czy mam to gdzieś zgłosić?

  • Wykupiłem bilet na lot w obie strony. Chciałbym jednak wykorzystać tylko lot powrotny. Czy mam to gdzieś zgłosić?

    Niestety taka opcja nie jest możliwa. Jeżeli pasażer nie zgłosi się do odprawy przed rejsem wylotowym – kontrola rejsów linii lotniczej automatycznie anuluje rejs powrotny! W takim przypadku może być też ograniczona możliwość otrzymania zwrotu płatności za niewykorzystany bilet (tzw. „no show”).

  • Przyjechałem na lotnisko i poinformowano mnie, że mój samolot został odwołany/anulowany. Co mogę uzyskać od linii lotniczej?

  • Przyjechałem na lotnisko i poinformowano mnie, że mój samolot został odwołany/anulowany. Co mogę uzyskać od linii lotniczej?

    W przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, ma on obowiązek zaproponować pasażerowi lot alternatywny. Właściwym źródłem informacji w tym wypadku jest biuro lotniskowe konkretnej lotniczej. TUI, na tym etapie podróży nie ma już możliwości zmiany parametrów lotu i jako pośrednik w sprzedaży nie ponosi odpowiedzialności za zmiany w rozkładzie rejsów bądź ich odwołanie. Jeżeli pasażer z winy linii lotniczej(zmiana bądź anulacja rejsu) nie odbędzie podróży w danym dniu, przysługuje mu pełny zwrot kosztów. W tym celu prosimy o kontakt z naszym Call Center, które dopełni wszystkich związanych z tym procedur.

  • O której godzinie powinienem stawić się do odprawy na lotnisku

  • O której godzinie powinienem stawić się do odprawy na lotnisku

    Na lotnisko należy przybyć z odpowiednim wyprzedzeniem. Loty krajowe – 1,5h przed godziną odlotu, trasy po Europie – 2h przed odlotem, połączenia międzykontynentalne zaś – 3h wcześniej. Następnie podróżny powinien zgłosić się do jednego ze stanowisk odprawy pasażerskiej tzw. check-in. Należy wylegitymować się paszportem lub dowodem osobistym (jeśli podróżujemy do jednego z krajów Unii Europejskiej) oraz okazać bilet elektroniczny (wydruk z numerem biletu oraz numerem rezerwacji lotu).

    W trakcie odprawy, pasażer otrzyma kartę pokładową – boarding pass, która upoważni go do wstępu na pokład samolotu. Dla pasażerów podróżujących w klasie business przygotowane są odrębne stanowiska odprawy. Zalecamy wcześniejszą odprawę przez internet bądź w automacie na lotnisku.

  • Co oznacza klasa przelotu? Czym klasy różnią się od siebie?

  • Co oznacza klasa przelotu? Czym klasy różnią się od siebie?

    Klasa ekonomiczna
    Pomimo iż klasa ekonomiczna jest najniższą oferowaną przez rejsowe linie lotnicze, podróżowanie w niej jest bardzo komfortowe. Regulowane siedzenia oraz zagłówki i podłokietniki zapewniają wygodną pozycję. Podczas lotu serwowany jest zazwyczaj darmowy posiłek, który na dłuższych trasach (np. z Polski do USA) składa się ze śniadania lub kolacji ( w zależności od godziny lotu) oraz z obiadu oraz darmowych napojów, które dostępne są podczas całego lotu. Na dłuższych trasach dostępne są również programy rozrywkowe – w nowszych samolotach ekrany audio-video wmontowane są w oparcie fotela, dlatego każdy pasażer posiada swój własny monitor, na którym może przeglądać wybrane przez siebie filmy i programy.

    Klasa business Standard podróżowania w klasie business jest znacznie wyższy niż w klasie ekonomicznej. Pasażerowie mają zazwyczaj więcej miejsca dla siebie, gdyż fotele są szersze, a przestrzeń na nogi znacznie powiększona. Posiłki zazwyczaj serwowane są na markowej porcelanie, a ich wybór jest znacznie większy niż w klasie ekonomicznej.
    Pasażerom klasy business oferowane są również większe limity bagażowe, zarówno dotyczące bagażu podręcznego, jak i rejestrowanego. Ponadto mogą oni darmowo korzystać z salonów VIP na lotnisku, gdzie w komfortowych warunkach można oczekiwać na lot. Podróżni, którzy są członkami programów partnerskich, otrzymują również darmowe mile za przelot.

    Klasa pierwsza (loty międzykontynentalne)
    Klasa pierwsza to najwyższa i zarazem najdroższa klasa oferowana przez rejsowe linie lotnicze. Podróż w tej klasie zapewnia prywatność podczas lotu – w wielu samolotach oferowane są osobne loże dla pasażerów. Posiłki w pierwszej klasie przygotowywane są przez znanych szefów kuchni i serwowane są na życzenie pasażera, a nie o stałych porach, tak jak w klasie ekonomicznej. Również na lotnisku pasażerowie mogą korzystać ze wszelkich wygód – od prywatnych loży, barów i restauracji, po nowocześnie wyposażone salony VIP.

    Bilety w klasach business i pierwszej mają jednak, z reguły, o wiele wyższą cenę. W zamian za to, rzadko zawierają restrykcje związane z modyfikacjami parametrów rezerwacji czy całkowitym zwrotem biletu.

  • Czy za odprawę w tanich liniach lotniczych trzeba dodatkowo zapłacić?

  • Czy za odprawę w tanich liniach lotniczych trzeba dodatkowo zapłacić?

    Dodatkową opłatę za odprawę na lotnisku pobiera obecnie kilku przewoźników tanich linii lotniczych. Płatności można uniknąć korzystając z odprawy on-line, czyli selekcjonując podczas dokonywania rezerwacji taką formę check-in.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Jeśli Państwa ustawienia przeglądarki pozwalają na stosowanie cookies, nasza witryny będzie je Państwu wysyłać w celu dostosowywania treści i komunikatów reklamowych. Możecie Państwo zmienić ustawienia w przeglądarce dotyczące cookies i je blokować. Więcej informacji w "Polityce Prywatności i cookies".