Grupa TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera w branży turystycznej na większości rynków europejskich. Koncern posiada zarówno marki touroperatorów, linii lotniczych, statków wycieczkowych, hoteli, jak i agencji turystyki przyjazdowej.

Chcąc utrzymać spójny i rozpoznawalny wizerunek lidera branży, opracowano koncepcję wspólnej i nadrzędnej marki „TUI”. Dzięki tym działaniom wszystkie przedsięwzięcia koncernu TUI Group, właściciela m.in. TUI Poland, mogą się pochwalić jednolitym wizerunkiem na całym świecie. Utworzona sieć jest łatwa do identyfikacji i obiecuje poziom jakości, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyli klienci przemysłu turystycznego.

Podstawowym przesłaniem koncepcji Grupy TUI jest uzmysłowienie klientom, że koncern towarzyszy im na wszystkich etapach podróży – od momentu wizyty w biurze i wyboru oferty z katalogu, poprzez odprawę na lotnisku, przelot, aż do pobytu i opieki w miejscu wypoczynku.

Całe wakacje obsługiwane przez jednego operatora? To jest możliwe tylko u nas.
Międzynarodowy i uniwersalny charakter koncepcji "TUI" uwzględniono także przy projektowaniu nowego logotypu. Nowy znak firmowy to uśmiech - symbol rozpoznawalny w każdej kulturze. W ten sposób powstał swoisty parasol, pod którym działają wszystkie marki koncernu.

Całą ideę wyraża również slogan "Discover your smile", czyli „znajdź w sobie uśmiech”. To zarówno potwierdzenie, że wakacje to dla większości z nas najpiękniejsze dni roku, jak i obietnica dołożenia wszelkich starań, aby urlop spędzony z TUI spełnił wszelkie oczekiwania klientów.

Wiodące marki touroperatorów: TUI (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Polska, Holandia), Thomson (Wielka Brytania), Jetair (Belgia), Fritidsresor (Szwecja), Finnmatkat (Finlandia), Star Tour (Dania, Norwegia), Nouvelles Frontieres (Francja).

Linie lotnicze należące do koncernu: TUIfly (Niemcy), Thomsonfly (Wielka Brytania), Corsairfly (Francja), TUI (Holandia).

Sieci hotelowe: Grupotel, Dorfhotel, Iberotel, Magic Life, RIU, Robinson Club, Anfi del Mar, Atlatnica, Gran Resort Hotel, Nordhotel, Paladien.

Agencje turystyki przyjazdowej: Aloes, Holidays Services, Isropa Nazarene Tours, Miltours, Pollman s, Ranger Safaris, Tantur, Travcko, Travel Partner, Tunisie Voyages, Ultramar Express, TQ3 Travel Solutions.

Sieci biur podróży: TUIReiseCenter (Niemcy, Austria, Szwajcaria), TUICentrumPodróży (Polska), TUITravelCenter(Belgia), Fritidsresor (Szwecja).


W niedalekiej przyszłości wszystkie marki należące do koncernu TUI będą występować pod jedną, globalną marką TUI.