Gdzie od dziś szukać oferty TUI

Na początku sierpnia pokusiłem się o refleksję na temat dobiegającego końca sezonu letniego. Dziś chciałbym poinformować, że oferta TUI od najbliższych dni będzie dostępna tylko w wybranych punktach sprzedaży. 27 sierpnia 2013 roku TUI Poland zakończyło współpracę z blisko 500 punktami agencyjnymi w całej Polsce.

Zmniejszenie ilości punktów sprzedaży do nasza świadoma decyzja biznesowa. Nie chcemy marką TUI zachęcać naszych klientów do odwiedzania punktów sprzedaży, w których nasze produkty nie będą oferowane. Z drugiej strony będziemy w dalszym ciągu silnie wspierać tych partnerów, którzy razem z nami chcą oferować nasze świetne produkty i razem z nami osiągać coraz wyższe pułapy obrotowe.

Podjęto decyzje zgodne z długofalową strategią spółki

Jestem przekonany o tym, że nasza decyzja to na pewno kolejne działanie, które nie spotka się z aprobatą w branży turystycznej. Dotychczas obrana przez nas droga budziła często kontrowersje, jednak wyniki, które osiągnęliśmy w ostatnich latach są potwierdzeniem słuszności podejmowanych przez nas decyzji. Kontynuujemy współpracę tylko z kluczowymi partnerami, którzy aktywnie oferują nasze produkty zainteresowanym klientom. Naszym celem jest skoncentrowanie dystrybucji na wybranych punktach, w których produkty TUI są wiodącą ofertą. To jest kolejny krok, który wypełnia długofalową strategię spółki.

Od wiosny 2012 roku realizujemy plan skupiający się na sprzedaży produktów TUI w sieci własnej, tj. biurach TUI Centrum Podróży oraz stronie www.tui.pl. Wszystko wskazuje na to, że jest to bardzo dobry kierunek. Jak już pisałem, obrót na produktach TUI w sieci placówek własnych TUI Centrum Podróży jest większy o 40% w stosunku do ubiegłego roku. Całościowy przychód tego kanału wzrósł o 15%. Imponujący przyrost obrotowy w kanale Online jest tylko potwierdzeniem naszego planu. Obecnie jest na poziomie 100% i jest to wynik znacznie powyżej naszych oczekiwań. Ciekawe jest również to, że po naszej odważnej i wyznaczającej kierunek działania dla  konkurencji decyzji o wstrzymaniu przelotów do Egiptu, Wy jako nasi klienci zareagowaliście bardzo jednoznacznie. Po pierwsze otrzymaliśmy wiele słów uznania, po drugie miniony tydzień był pod względem sprzedażowym bardzo silnym tygodniem. Wielu nowych klientów zdecydowało się na bezpieczeństwo, wiarygodność i pro kliencką postawę TUI, bardzo za to dziękujemy!

Oferta TUI nadal dostępna w wielu punktach sprzedaży

Wakacje letnie 2013 oraz te w sezonie zimowym 2013/2014 można zarezerwować  w 91 punktach TUI Centrum Podróży, 259 multibrandowych punktach agencyjnych, w sklepie internetowym www.tui.pl oraz w telefonicznym Centrum Rezerwacji.

Dla TUI to nie koniec – to kolejny, ważny etap. Wielu z Was wie, jak trudno jest na mocno konkurencyjnym polskim rynku osiągnąć zwrot o 180 stopni, i to wbrew obowiązującym zasadom, jednocześnie nie tracąc części rynkowej. My to właśnie osiągnęliśmy, a więc wzmocnieni patrzymy w przyszłość na nowe wyzwania. A jestem pewien, że rynek turystyczny będzie w najbliższych latach pełen wyzwań, którym trzeba będzie stawić czoła!

Pozdrawiam,
Marek Andryszak