Animacje hotelowe

Zajęcia w języku polskim są częścią animacji odbywającej się w hotelu. Niektóre wydarzenia i eventy w hotelu prowadzone są w językach obcych.

All Inclusive

Z powodów organizacyjnych w wielu hotelach z usługą All Inclusive konieczne jest noszenie bransoletki. Opis usług składających się na ofertę All Inclusive znajdą Państwo przy opisach poszczególnych hoteli.

Apartamenty i bungalowy

Wyposażenie kuchni, aneksów kuchennych i niszy kuchennych dopasowane potrzeb urlopowych. Najczęściej aneks kuchenny jest wyposażony w umywalkę, lodówki, palnik, także czajnik elektryczny, ekspres do kawy, toster, mikrofalówkę (dodatkowe wyposażenie najczęściej wymienione jest w opisie w katalogu). Jeśli nie jest to inaczej zaznaczone, koszty dodatkowe wliczone są w cenę.

Basen/leżaki do opalania

Jeśli w opisie oferty pojawia się informacja, że basen jest podgrzewany, w gestii hotelarza leży utrzymanie określonej temperatury wody. Nie zawsze jest również możliwe, aby dla każdego gościa starczyło leżaków oraz parasoli przeciwsłonecznych. Na plażach publicznych leżaki i parasole słoneczne z reguły są za opłatą.

Dzieci

Wiele hoteli oferuje specjalne programy animacyjne dla dzieci. Dla większości z nich obowiązują odpowiednie wymagania wiekowe. Opiekunowie zajmują się organizowaniem zabaw i gier sportowych. Często za dodatkową opłatą możliwa jest opieka całodobowa. W niektórych hotelach pobierana jest dodatkowa opłata za łóżeczko dla niemowlęcia i/lub za wyżywienie niemowląt (0-2 lat), którą uiszcza się na miejscu. Godziny otwarcia i zamknięcia infrastruktury dla dzieci (np. zjeżdżalni) leżą w gestii hotelarza, gdyż wymagają przerw konserwatorskich i technicznych. Dotyczy to również placów zabaw, które mogą być otwierane i zamykane w określonych przez hotel godzinach.

Godziny wylotów i przelotów

Dzień przylotu i wylotu uważany jest za dzień podróży. Nie wszystkie loty docelowe mogą odbywać się w godzinach porannych, a powrotne w godzinach wieczornych. Zdarza się, że rozkłady i terminy lotów w krótkim czasie ulegają zmianie. W tym przypadku prosimy Państwa o wyrozumiałość.

Hałas

W większości krajów o ciepłym klimacie życie towarzyskie w miastach/miejscowościach rozpoczyna się wieczorem i trwa do późnej nocy. Wtedy często panuje głośna i ożywiona atmosfera. Z tego względu należy liczyć się z niedogodnościami związanymi z hałasem. W opisie oferty staramy się umieścić wskazówki dotyczące znajdujących się w pobliżu hotelu dyskotek, barów itp. oraz informować, jeśli hałas może utrudniać wypoczynek.

Hammam

W wielu hotelach w Turcji i Tunezji w cenie Państwa pobytu jest wstęp do hammamu. Oznacza to możliwość skorzystania z pobytu, relaksu i kąpieli w hammamie. Wszystkie oferowane masaże i peelingi dostępne są za opłatą.

Instalacje techniczne

Instalacje techniczne w hotelach w innych krajach nie zawsze dorównują znanym Państwu standardom. Prosimy stosować się do ewentualnych wskazówek dotyczących ich używania. W niektórych krajach mogą mieć miejsce okresowe przerwy w dostawie prądu lub wody. Długotrwałe susze mogą spowodować ograniczenia w użytkowaniu wody.

Łóżka dostawiane

Łóżka dostawiane nie należą do stałego wyposażenia pokoju. Muszą być przenośne, by szybko i sprawnie można było je wstawić tam, gdzie są potrzebne. Ma to jednak swoją cenę: mniejszy komfort oraz mniej miejsca w pokoju. Również tapczan lub sofa może służyć jako łóżko dostawiane.

Napiwki

Ponieważ w sektorze usług w krajach, w których spędzą Państwo urlop, zarobki są często bardzo niskie, personel w hotelach, restauracjach itp. ucieszy się z napiwków za wykonaną usługę.

Oferty oparte o przeloty rejsowe

Wybrane oferty są oparte o przeloty rejsowe z przesiadkami. Prosimy zwrócić szczególną uwagę przy podawaniu/wyborze wszelkich danych w procesie rezerwacji tj. min. danych osobowych, terminu podróży, rodzaju zakwaterowania, gdyż wszelkie późniejsze zmiany powodują anulację biletu zgodnie z pkt 6.5 A Warunków Imprez Turystycznych TUI.

Ogrzewanie/klimatyzacja

Klimatyzacji lub ogrzewania można oczekiwać tylko wtedy, kiedy taka adnotacja znajduje się w opisie oferty. W przypadku gdy instalacje te obsługiwane są centralnie, godziny ich funkcjonowania ustalone są przez poszczególnych hotelarzy. Korzystanie z klimatyzacji może wiązać się z zakłóceniami akustycznymi. Klimatyzacja sterowana centralnie nie zawsze posiada zakres regulacji temperatury w pokoju.

Opóźnienia samolotów

Nie zawsze da się uniknąć opóźnień, które są niezależne od TUI. Przyczyny mogą być różnorodne: konieczne prace konserwacyjne, niekorzystne warunki pogodowe, wzmożony ruch lotniczy. U nas zawsze bezpieczeństwo jest ważniejsze od punktualności.

Pamiątki z urlopu a ochrona zagrożonych gatunków

Waszyngtońska Konwencja o Ochronie Zagrożonych Gatunków (CITES) chroni przed wymarciem zagrożone gatunki świata zwierząt i roślin, wprowadzając restrykcyjne ograniczenia lub zakazując całkowicie wywozu zwierząt i roślin z danego kraju. Naruszenie postanowień konwencji karane jest w Europie grzyw ną, a w poważniejszych przypadkach nawet pozbawieniem wolności.

Czego nie powinni Państwo wywozić do kraju

• orchidee i sukulenty (np. kaktusy i aloesy)
• endemiczne gatunki roślin archipelagu Wysp Kanaryjskich i wysp Morza Śródziemnego (np. euforbie, gruboszowate) • żywe lub spreparowane ptaki (np. sowy, flamingi, żurawie, papugi)
• futra dzikich kotów i niedźwiedzi
• upominki z koralowców (np. koraliki), określone gatunki muszli i ślimaków
• kawior • produkty z kości słoniowej, rogu nosorożca, etc.

Pełną informację na temat norm ilościowych, pozwoleń oraz przedmiotów, których nie wolno przywozić do kraju, można znaleźć na stronach internetowych Ministerstwa Środowiska: www.mos.gov.pl czy na stronach Izb Celnych np. www.krakow.ic.gov.pl

Plaża

Większość plaż to plaże publiczne, dostępne dla wszystkich. Dbanie o czystość plaży leży w gestii władz lokalnych. Okresowo pod wpływem wiatrów i prądów morskich nanoszone są morszczyny i algi. Szerokość plaży i głębokość wody w strefie przybrzeżnej są uzależnione od pływów morskich.

Podatek turystyczny na Maderze w gminie Santa Cruz

Informujemy, iż na Maderze w gminie Santa Cruz wprowadzono podatek turystyczny dla wszystkich turystów powyżej 18 roku życia w wysokości 1,00 Euro za osoba/dzień, maksymalnie 5,00 Euro za osobę za cały pobyt. Podatek należy uregulować bezpośrednio w hotelu.

Dotyczy hoteli:
FNC20050 Cais da Oliveira
FNC20005 Fourviews Oasis
FNC20663 Hotel Dom Pedro Garajau
FNC20020 Hotel Riu Palace Madeira
FNC20066 Hotel Galasol
FNC20061 Galo Resort Hotel Galomar
FNC10001 Hotel Vila Gale Santa Cruz
FNC21010 Hotel Dom Pedro Baia

Podróż powrotna

Informację dotyczącą podróży powrotnej wraz z podaną godziną odjazdu z hotelu na lotnisko znajdą Państwo w książce informacyjnej TUI w hotelu. Jeżeli nie korzystają Państwo z pełnego pakietu lub jeśli sami chcą Państwo zatroszczyć się o przejazd na lotnisko prosimy odpowiednio wcześniej skontaktować się z przedstawicielem TUI w Państwa hotelu.

Pokoje w supercenie

Jest to oferta oszczędnościowa skierowana do klientów, którym zależy na pobycie w danym hotelu w najniższej możliwej cenie. Klienci rezerwujący te pokoje otrzymają jeden z pokoi dostępnych w danym terminie w hotelu, a przydział tego pokoju leży w gestii hotelarza i nie jest przez TUI ograniczony żadnymi warunkami. Proszę zwrócić uwagę, iż rezerwując pokój typu DA_Z, DA_X, DZZ, SUZ, FAZ, APZ, BUZ nie rezerwują Państwo konkretnej lokalizacji tego pokoju (np. pokój z widokiem na basen/morze) ani konkretnego wyposażenia pokoju (np. pokój z balkonem lub tarasem). Pokój typu DA_Z, DA_X, DZZ, SUZ, FAZ, APZ, BUZ może różnić się wielkością lub planem pokoju od pokoi znajdujących się w regularnej ofercie danego hotelu. Gościom rezerwującym ten typ pokoju z reguły nie przysługuje możliwość jego wymiany na inny.

Pokoje 1-osobowe

Wiele hoteli dysponuje jedynie kilkoma pokojami 1osobowymi. Różnią się one od pokoi 2osobowych wielkością, wyposażeniem i położeniem. Często istnieje jednak możliwość zarezerwowania pokoju 2-osobowego dla 1 osoby.

Powierzchnia pokoju

Podana w opisie hotelu powierzchnia pokoju obejmuje całkowitą powierzchnię mieszkalną,włącznie z korytarzem oraz łazienką.

Prace budowlane

Obiekty często odwiedzane przez turystów wymagają od czasu do czasu remontu. W przypadku prac remontowo-budowlanych odbywających się w Państwa obiekcie, będziemy się starali informować tak wcześnie, jak to tylko będzie możliwe, o rodzaju, zakresie prac i związanych z tym niedogodnościach.

Przed sezonem i po sezonie

W okresie przed- i posezonowym może się zdarzyć, że z powodu niedużej liczby gości lub warunków pogodowych hotel ograniczy ilość oferowanych przez siebie usług, takich jak np. bar na plaży, bar przy basenie, zjeżdżalnie, dodatkowe restauracje.

Przejazd z lotniska

Na lotnisku docelowym, po odprawie celnej powita Państwa przedstawiciel TUI, który skieruje Państwa do właściwego autobusu. Podczas transportu do zarezerwowanego przez Państwa hotelu może zdarzyć się, że jeden autobus musi często podjeżdżać pod kilka obiektów. Jeśli zarezerwowali Państwo dwa lub więcej hoteli podczas wypoczynku, transfer z jednego hotelu do kolejnego nie jest wliczony w cenę. W dniach przyjazdów i odjazdów przedstawiciel TUI jest często potrzebny na lotnisku, prosimy więc o wyrozumiałość w przypadku, gdy nie we wszystkich autobusach obecny będzie rezydent. Z tego samego powodu podczas zakwaterowania/ wykwaterowania z hotelu nie ma przedstawiciela TUI

Przyjazd/wyjazd

Międzynarodowa doba hotelowa rozpoczyna się przeważnie o godzinie 15:00 czasu lokalnego w dniu przyjazdu, zaś kończy się w dniu wyjazdu około godziny 12:00 czasu lokalnego.
Czas pomiędzy zakończeniem a rozpoczęciem doby hotelowej tj. pomiędzy 12:00 a 15:00 przeznaczony jest na posprzątanie pokoju po poprzednich Gościach i przygotowanie go dla nowych Gości. Wcześniejsze udostępnienie pokoju jest możliwe wyłącznie, gdy hotel nie posiada pełnego obłożenia.
W niektórych przypadkach skorzystanie z posiłków może być ograniczone w związku z rzeczywistymi godiznami przelotów.
Prosimy o cierpliwość, jeśli przy wcześniejszym przyjeździe nie będą Państwo mogli od razu wprowadzić się do pokoju.

Rezydent TUI

W miejscu wypoczynku czeka na Państwa polskojęzyczny przedstawiciel TUI. Rezydenta będą mogli Państwo poznać przeważnie już w dniu przybycia, na lotnisku. Dane kontaktowe do przedstawiciela TUI znajdą Państwo w materiałach informacyjnych otrzymanych na lotnisku lub w książce informacyjnej TUI w Państwa hotelu.

Rozrywka

W większości hoteli spotykają się ludzie z wielu krajów. Hotele zazwyczaj przygotowują bogatą ofertę rozrywkową. Programy realizowane są w różnych językach, nie zawsze w języku polskim.

Sport

Ilość sprzętu sportowego, sal czy boisk sportowych jest zazwyczaj wystarczająca, jednak w związku z dużym zainteresowaniem, szczególnie w szczycie sezonu, należy liczyć się z koniecznością oczekiwania na dostępność infrastruktury sportowej.

Telewizja

Prawie wszystkie hotele TUI wyposażone są w TV sat. TUI nie ma wpływu na to, czy w danym hotelu dostępne są programy polskojęzyczne. Jakość odbioru uzależniona jest od położenia hotelu i pogody.

Transport lotniczy

W zależności od warunków atmosferycznych oraz wielkości samolotu, konieczne może okazać się międzylądowanie w celu uzupełnienia paliwa. Szczegółowych informacji dotyczących połączeń lotniczych, godzin lotów i ewentualnych międzylądowań udzielą Państwu pracownicy punktów sprzedaży TUI.

Ubranie

Zasady dotyczące ubioru zależą od wymagań zarezerwowanego przez Państwa hotelu. W większości obiektów uprasza się o zakładanie przez panów długich spodni do kolacji. O szczegółach informujemy Państwa w opisie oferty.

Wyżywienie

W opisie oferty znajdziecie Państwo informacje o dostępnych wariantach wyżywienia. Goście, którzy zajmują jeden pokój, mogą rezerwować tylko ten sam typ wyżywienia. Wybrany wariant jest zaznaczany na potwierdzeniu rezerwacji. Napoje, także do posiłków (za wyjątkiem śniadania) nie są wliczone w cenę wyżywienia. Napoje w ofercie All Inclusive są dostępne zgodnie z opisem przy obiekcie hotelowym i zarezerwowaną ofertą.

Zakwaterowanie

Kategorie hoteli i ośrodków wypoczynkowych w ofercie TUI oznaczone są słoneczkami. Jest to ocena TUI i może się ona różnić od kategorii lokalnej obiektu. W południowych krajach, szczególnie w bungalowach, nie da się uniknąć tego, że do pomieszczeń mogą przedostawać się insekty. W tych wypadkach prosimy o wyrozumiałość.

Zarządzanie kryzysowe w TUI

Państwa bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze. Stworzyliśmy więc profesjonalnie i dobrze przygotowane centrum zarządzania kryzysowego. Musimy jednak wyraźnie powiedzieć: nikt i nigdzie na świecie nie zapewni nikomu absolutnego bezpieczeństwa. Robimy wszystko, co w naszej mocy, by zapewnić Państwu nie tylko udany, ale przede wszystkim bezpieczny urlop. Codziennie analizujemy doniesienia Ministerstwa Spraw Zagranicznych i natychmiast, gdy pojawiają się ostrzeżenia o wyjazdach do danego regionu, informujemy naszych klientów. Zalecamy Państwu zasięganie informacji o stanie bezpieczeństwa w danym regionie również bezpośrednio na stronie MSZ.

Zwierzęta domowe

Jeśli pragną Państwo zabrać swoje zwierzęta domowe na urlop, prosimy o poinformowanie o tym punktu sprzedaży w którym zawarta będzie umowa. Sprawdzimy czy jest to możliwe i jakie wymagania w tym zakresie stawiają linie lotnicze i wybrany przez Państwa hotel. Nawet jeśli zabranie zwierzęcia jest możliwe, często nie może ono przebywać w niektórych częściach hotelu.

Wycieczki fakultatywne

Wycieczki nie są częścią zawartej umowy o świadczenie usług turystycznych. Szczegółowych informacji o wycieczkach fakultatywnych udzieli Państwu na miejscu wyjazdu przedstawiciel TUI Poland. Zwracamy Państwa uwagę, że wycieczki oferowane przez lokalnych sprzedawców niezwiązanych z TUI (np. w Kenii), gdyż mogą one znacząco odbiegać od standardów TUI.

Zachowaniae w krajach muzułmańskich

Udając się na wakacje do krajów muzułmańskich, należy w sposób szczególny przestrzegać prawa i obyczajów obowiązujących w danym tym kraju, np. Np. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich należy liczyć się z pewnymi restrykcjami związanymi z ubiorem, okazywaniem uczyć oraz spożywaniema alkoholu w miejscach publicznych(, które podlega karze) które są tam karalne. Dlatego przed wyjazdem zachęcamy do zapoznania się z prawem i obyczajami obowiązującymi w danym kraju np. na stronie www.msz.gov.pl. „Polak za granicą”

Depozyt w hotelu

Niektóre hotele wymagają od swoich gości wpłacenia kaucji w gotówce lub zablokowania depozytu na karcie kredytowej jako zabezpieczenia za wyposażenie pokoju, bądź zawartościć minibaru. Np. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich taki depozyt może wynosić nawet 500 AED, tj. ok. = 500 PLN za 1 dzień pobytu.

Podróżowanie i zdrowie

Radzimy przed wyjazdem na urlop zaczerpnąć informacji dotyczących zachowania podstawowych zasad higieny w kraju, w którym spędzą Państwo urlop. Warto też podjąć działania profilaktyczne, jak szczepienia ochronne.

Depozyty hotelowe

W większości hoteli w Tajlandii przy zakwaterowaniu wymagany jest depozyt (płatny w gotówce lub blokowany na karcie kredytowej) na poczet potencjalnych wydatków w hotelu.