Zarządzanie kryzysowe w TUI

Państwa bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze. Utworzyliśmy więc profesjonalnie i dobrze przygotowane centrum zarządzania kryzysowego. Musimy jednak wyraźnie powiedzieć: absolutnego bezpieczeństwa nie zapewnia nikt i nigdzie na świecie. Robimy wszystko co w naszej mocy, by zapewnić Państwu jednak nie tylko piękny, ale i bezpieczny urlop. Nasz Management Zarządzania Kryzysowego został zbadany przez niezależną, międzynarodową instytucję controllingu gospodarczego PricewaterhouseCoopers (PwC). TUI jest pierwszym touroperatorem w Europie, który poddał gruntownej i niezależnej ocenie swoje działania w dziedzinie zarządzania kryzysowego. Wydany nam certyfikat zaświadcza, że spełniamy wszystkie kryteria skutecznego reagowania kryzysowego. Badane były m.in. prewencja zagrożeń, rozpoznanie wydarzeń kryzysowych, zwalczanie i rozwiązywanie kryzysów, kontrola w zarządzaniu kryzysowym, komunikacja w czasie zdarzeń kryzysowych, organizacja sztabu kryzysowego. Sprawdzane były środki bezpieczeństwa w hotelach i podczas transferów, wykorzystanie informacji zewnętrznych w temacie bezpieczeństwa, przebieg szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa, definiowanie zagrożeń, szybkość przekazu informacji do sztabu kryzysowego, odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w przypadku zdarzenia kryzysowego. Codziennie analizujemy doniesienia Ministerstwa Spraw Zagranicznych i natychmiast, gdy pojawiają się ostrzeżenia o wyjazdach do danego regionu, informujemy naszych klientów. Zalecamy Państwu zasięganie informacji o stanie bezpieczeństwa w danym regionie również bezpośrednio na stronie MSZ.

Podróżowanie i zdrowie

Radzimy przed wyjazdem na urlop zaczerpnąć informacji dotyczących zachowania podstawowych zasad higieny w kraju, w którym spędzą Państwo urlop. Warto też podjąć działania profilaktyczne, jak szczepienia ochronne.

Dojazd własnym samochodem

W dokumentach podróży znajdą Państwo adres miejsca wypoczynku oraz nazwę i adres agencji, która w nagłych przypadkach pomoże Państwu na miejscu. Klucze i informacje o wypoczynku goście otrzymują po przybyciu na miejsce. Mogą Państwo uniknąć stresu podróżowania w weekendy. Do wielu obiektów goście mogą przyjeżdżać w dowolny dzień tygodnia. Radzimy skorzystać z tej możliwości – a przy okazji ulżyć sobie i środowisku. We Włoszech odradzamy podróż 15 sierpnia, ponieważ na ten dzień przypada szczyt włoskich wakacji. W poszczególnych krajach przepisy o ruchu drogowym różnią się od siebie (np. w Austrii i Włoszech obowiązkowe są kamizelki odblaskowe dla kierowcy i pasażerów, w Słowenii jazda na światłach mijania przez cały rok itp.), dlatego radzimy przed wyjazdem zasięgnąć informacji w Polskim Związku Motorowym.

Opieka rezydenta

Opieka rezydenta w miejscu wypoczynku jest częścią składową naszej oferty wyłącznie w tych miejscowościach, o których informacja taka została umieszczona w naszych katalogach. Informację o rezydentach znajdą Państwo w dokumentach podróży lub w teczce informacyjnej w hotelu. Nasza prośba do Państwa: gdyby mieli Państwo jakieś życzenia lub wnioski, prosimy o kontakt z naszym przedstawicielem. Tylko w ten sposób możemy pomóc Państwu na tyle szybko, by z dalszej części urlopu byli Państwo już w pełni zadowoleni.

Zakwaterowanie

Wszystkie hotele, pensjonaty i apartamenty zostały starannie dobrane i sklasyfikowane według kryteriów określonych przez nas w tekście jako „Słoneczne widoki”. Ocena ta nie zawsze musi się zgadzać z lokalną kategorią hotelu. Jeśli mają Państwo specjalne życzenia odnośnie pokoju, przekażemy je bezpośrednio do hotelu. Mimo że zarówno TUI, jak i hotelarze starają się wychodzić naprzeciw życzeniom klienta, ich realizacja nie zawsze jest możliwa. W takim przypadku prosimy o wyrozumiałość. Nie możemy również dać Państwu pisemnych gwarancji, że życzenie takie zostanie spełnione. Gościowi przysługuje zakwaterowanie w kategorii pokoju, wyszczególnionej w potwierdzeniu podróży. W południowych krajach, nie da się uniknąć tego, że do pomieszczeń mogą przedostawać się insekty. W tych wypadkach prosimy o wyrozumiałość.

Łóżka dostawiane

Nie należą do stałego wyposażenia pokoju. Muszą być przenośne, by szybko i sprawnie można było je wstawić tam, gdzie są potrzebne. Ma to jednak swoją cenę: mniejszy komfort oraz mniej miejsca w pokoju. Również tapczan lub sofa może służyć jako łóżko dostawiane.

Papierosy

W wielu krajach europejskich obowiązuje całkowity zakaz palenia w miejscach publicznych. Egzekwowanie zakazu w hotelach zależy od ich kierownictwa. W niektórych hotelach wydzielone są specjalne strefy dla palaczy lub pomieszczenia dla palących.

Ubranie

Zasady i wymagania dotyczące ubioru zależą po części od wymagań zarezerwowanego przez Państwa hotelu. W większości prosi się o zakładanie przez panów długich spodni do kolacji. O szczegółach informujemy Państwa przy opisach poszczególnych hoteli.

Pokoje 1-osobowe

Wiele hoteli dysponuje jedynie kilkoma pokojami 1osobowymi. Różnią się one od pokoi 2osobowych wielkością, wyposażeniem i położeniem. Często istnieje jednak możliwość zarezerwowania pokoju 2osobowego dla 1 osoby.

Bezpańskie zwierzęta

Podczas swego wyjazdu mogą się Państwo natknąć na bezpańskie psy lub koty. Mimo starań personelu mogą się one przedostać na teren hotelu lub na plażę. Zwierzęta takie mogą być nosicielami groźnych chorób, dlatego prosimy unikać kontaktu z nimi i nie dokarmiać ich, bowiem w ten sposób przyczyniają się Państwo do wzrostu ich liczebności i pogorszenia warunków ich życia. Lokalne organizacje ochrony zwierząt na pewno efektywniej pomagają tym stworzeniom.

Ogrzewanie/klimatyzacja

Klimatyzacji lub ogrzewania można oczekiwać tylko wtedy, kiedy taka adnotacja znajduje się w opisie hotelu. W przypadku gdy instalacje te obsługiwane są centralnie, godziny ich funkcjonowania ustalone są przez poszczególnych hotelarzy. W wielu autobusach, restauracjach i hotelach klimatyzacja włączona jest cały czas, warto więc mieć ze sobą także sweter lub letnią kurtkę. Korzystanie z klimatyzacji może wiązać się z zakłóceniami akustycznymi. Klimatyzacja sterowana centralnie nie zawsze posiada zakres regulacji temperatury.

Karty kredytowe

Niektóre ośrodki wypoczynkowe wymagają od swoich gości wpłacenia kaucji w gotówce jako zabezpieczenia za wyposażenie apartamentu bądź zawartości minibaru, w przypadku, gdy klienci nie posiadają kart kredytowych.

Internet

Dostawcą internetu jest hotel. Sygnał internetowy jest uzależniony od uwarunkowań technicznych i pogodowych i może dochodzić do przerw w dostawie sygnału do internetu bezprzewodowego. Ponadto w trakcie sezonu zmianie może ulec sposób dostawy usługi internetowej (np. z internetu bezprzewodowego na przewodowy), jak również miejsce, w którym usługa jest dostępna. Ceny za korzystanie z internetu podawane są w hotelu i mogą ulec zmianie.

Zwierzęta domowe

W wielu obiektach dozwolone jest przywożenie zwierząt domowych (najczęściej psów). Bliższe informacje przy opisie hotelu. Ewentualną dopłatę należy uiścić na miejscu (nie obejmuje ona karmy dla zwierząt). Prosimy Państwa o zrozumienie, ale ze względów higienicznych wprowadzanie psów do restauracji, na pływalnię, do sauny itd. nie jest dozwolone. Uwaga: proszę pamiętać, że dozwolone jest zabranie jednego zwierzęcia domowego na jedną dokonaną rezerwację. O zgodę na przywiezienie kolejnego zwierzęcia należy pytać hotelarza. Zwierzę musi zostać zgłoszone w biurze podróży w chwili dokonania rezerwacji.

Przyjazd/wyjazd

Generalną zasadą obowiązującą w hotelarstwie jest to, iż w dniu wyjazdu goście opuszczają pokoje do godz. 12.00. Dokładne sprzątanie pokoju jest czasochłonne, dlatego prosimy o cierpliwość, jeśli przy wcześniejszym przy jeździe nie będą Państwo mogli od razu wprowadzić się do pokoju.

Powierzchnia kwater

Podana jest w metrach kwadratowych, wyszczególniona przy opisie hotelu obejmuje także łazienkę z WC i przedpokój.

Telewizja

Prawie wszystkie hotele TUI wyposażone są w TV sat. TUI nie ma jednak wpływu na to, czy w danym hotelu są programy polskojęzyczne. Jakość odbioru nieraz zależna jest również od położenia hotelu i pogody.

Instalacje techniczne

Instalacje techniczne w hotelach w innych krajach nie zawsze dorównują znanym Państwu standardom. Prosimy stosować się do ewentualnych wskazówek dotyczących ich używania. W niektórych krajach mogą mieć miejsce okresowe przerwy w dostawie prądu lub wody. Długotrwałe susze mogą spowodować ograniczenia w użytkowaniu wody.

Wyżywienie

W opisach hoteli znajdziecie Państwo informacje o oferowanym wyżywieniu. Goście, którzy zajmują jeden pokój, mogą rezerwować tylko ten sam typ wyżywienia. Wybrany wariant jest zaznaczany na potwierdzeniu rezerwacji. Napoje, także do posiłków (za wyjątkiem śniadania) nie są wliczone w cenę wyżywienia. Napoje w ofercie All Inclusive są dostępne zgodnie z opisem przy obiekcie hotelowym i zarezerwowaną ofertą.

All Inclusive

Z powodów organizacyjnych w wielu hotelach z usługą All Inclusive konieczne jest noszenie bransoletki. Opis usług składających się na ofertę All Inclusive znajdą Państwo przy opisach poszczególnych hoteli.

Napiwki

Ponieważ w sektorze usług w krajach, w których spędzą Państwo urlop, zarobki są często bardzo niskie, personel w hotelach, restauracjach itp. ucieszy się z napiwków za wykonaną usługę. Szczegóły na ten temat znajdą Państwo na stronach „Informacje o krajach i cenach” przy poszczególnych kierunkach.

Sport

Ilość sprzętu sportowego i sal czy boisk sportowych jest zazwyczaj wystarczająca, jednak w związku z dużym zainteresowaniem, szczególnie w szczycie sezonu, należy liczyć się z pewnymi utrudnieniami, które mogą dotyczyć terminów, częstości i czasu uprawiania sportu. Nie można wykluczyć konieczności oczekiwania np. na zwolnienie boiska lub kortu.

Rozrywka

W większości hoteli spotykają się ludzie z wielu krajów. Hotele zazwyczaj przygotowują bogatą ofertę rozrywkową. Programy realizowane są w różnych językach, nie zawsze w języku polskim.

Basen/leżaki do opalania

W przypadku wysokiej temperatury otoczenia, woda w basenie jest dla każdego doskonałym sposobem na ochłodzenie. Żeby tak pozostało, musi być ona często wymieniana. Również wtedy, gdy basen jest wyposażony w system cyrkulacji wody. W tym czasie nie można korzystać z basenu. Jeśli w katalogu pojawia się informacja, że basen jest podgrzewany, w gestii hotelarza leży utrzymanie określonej temperatury wody. Nie zawsze jest również możliwe, aby dla każdego gościa starczyło leżaków oraz para soli przeciwsłonecznych. Na plażach publicznych leżaki i parasole słoneczne z reguły są za opłatą.

Dzieci

Nasze dzieci powinny być również zadowolone z wakacyjnych wyjazdów. Dlatego wiele hoteli oferuje specjalne programy animacyjne. Dla większości z nich obowiązują odpowiednie wymagania wiekowe. Nasi opiekunowie zajmują się organizowaniem zabaw i gier sportowych. Często za dodatkową opłatą możliwa jest opieka całodobowa. W niektórych hotelach pobierana jest dodatkowa opłata za łóżeczko dla niemowlęcia i/lub za wyżywienie niemowląt (0-2 lat), którą uiszcza się na miejscu. Godziny otwarcia i zamknięcia infrastruktury dla dzieci (np. zjeżdżalni) leżą w gestii hotelarza, gdyż wymagają przerw konserwatorskich i technicznych. Dotyczy to również placów zabaw, które mogą być otwierane i zamykane w określonych przez hotel godzinach.

Animacje hotelowe

Zajęcia w języku polskim są częścią animacji odbywającej się w hotelu i niektóre wydarzenia i eventy w hotelu prowadzone są w językach obcych.

Plaża

Większość plaż to plaże publiczne, dostępne dla wszystkich. Dbanie o czystość plaży leży w gestii odpowiedniej gminy. Okresowo pod wpływem wiatrów i prądów morskich nanoszone są morszczyny i algi. Szerokość plaży i głębokość wody w strefie przybrzeżnej są uzależnione od przypływów i odpływów.

Prace budowlane

Obiekty często odwiedzane przez turystów wymagają od czasu do czasu remontu. W przypadku prac budowlanych odbywających się w Państwa hotelu (ośrodku) lub jego sąsiedztwie, będziemy się starali informować tak wcześnie, jak to tylko będzie możliwe, o rodzaju i zakresie prac i związanych z tym niedogodnościach.

Studia

To 1-pokojowe mieszkania, co oznacza, że pokój dzienny i sypialnia połączone są w jedno. W przypadku apartamentów z 1 lub 2 oddzielnymi sypialniami część sypialni jest zwykle oddzielona od pokoju dziennego drzwiami. W wyjątkowych przypadkach, kiedy sypialnia oddzielona jest zasłoną lub nie jest oddzielona od pokoju, w opisie hotelu znajduje się odpowiednia adnotacja. W apartamentach hotelowych nie ma kuchni ani wnęki kuchennej, jeśli nie zostało to uwzględnione w ich opisie.

Woda i prąd

Na skutek długo utrzymującej się suszy w wielu regionach turystycznych mogą mieć miejsce okresowe braki wody, a czasami jej racjonowanie. To samo dotyczy prądu. W takich przypadkach uczynimy wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć do minimum powstałą w związku z tym niedogodność. Instalacje techniczne za granicą nie zawsze odpowiadają polskim standardom. Dotyczy to m.in. bojlerów gazowych, kuchenek itp. Prosimy stosować się do ewentualnych wskazówek dotyczących ich używania.

Przed sezonem i po sezonie

W okresie przed- i posezonowym może się zdarzyć, że właściciel hotelu z powodu niedużej liczby gości lub warunków pogodowych ograniczy ilość oferowanych przez siebie usług, takich jak np. bar na plaży, bar przy basenie, zjeżdżalnie, dodatkowe restauracje.

Podatek turystyczny we Włoszech

W 2012 roku w niektórych regionach turystycznych Włoch wprowadzono podatek turystyczny (podobny do taksy klimatycznej). To hotelarze decydują czy będą go pobierać od swoich Gości i nie jest on zależny od TUI. Jego wysokość może się wahać od 1 do 4 € od osoby za dzień, zależnie od regionu i standardu hotelu. Podatek klienci regulują bezpośrednio u hotelarza.

Czego nie powinni Państwo wywozić do kraju

Stan: październik 2012

• orchidee i sukulenty (np. kaktusy i aloesy)
• endemiczne gatunki roślin Archipelagu Kanarów i wysp Morza Śródziemnego (np. euforbie, gruboszowate) • żywe lub spreparowane ptaki (np. sowy, flamingi, żurawie, papugi)
• żółwie morskie i wodne, węże, krokodyle, kajmany i warany oraz produkty wykonane z ich skór (bransolety, buty, torby itp.)
• futra dzikich kotów i niedźwiedzi
• upominki z koralowców (np. koraliki), określone gatunki muszli i ślimaków
• kawior
• produkty z kości słoniowej, rogu nosorożca, etc.